Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nu er zoveel ganzen gedood worden, moet het vlees toch voor weinig geld te koop zijn. Maar waar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
871
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat de ganzen die in Nederland gedood worden bestemd zijn voor consumptie.
Deze ganzen worden gedood omdat ze overlast geven voor bijv. vliegverkeer.
Rieneke1
8 jaar geleden
Er wordt wat geëxperimenteerd met kroketten van gans, en een enkel restaurant heeft deze gans op het menu, maar de rest van het vlees wordt vernietigd.
Dubbel schande!
Rieneke1
8 jaar geleden
Correctie: ik lees dat het vlees ook bij poeliers terecht komt, en bij voedselbanken.
flyingcrow
8 jaar geleden
Hele goeie vraag!,zou erg jammer zijn als dit vlees vernietigd zou worden,evenals dat van wilde zwijnen die er teveel zijn,Ik hoop dat dit natuurvlees ook bij de supermarkten terecht komt voor een redelijke prijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de omstandigheden waaronder ze gedood worden maakt dat ze in Nederland niet geschikt geacht worden voor consumptie. Maar levend vangen en dan naar een slachthuis brengen kost veel en levert zoveel stress op bij de dieren dat het vlees daar ook niet lekkerder van wordt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij de poelier, die haalt de gedode ganzen op. Zie link waar dat beschreven wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding