Nu er zoveel ganzen gedood worden, moet het vlees toch voor weinig geld te koop zijn. Maar waar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat de ganzen die in Nederland gedood worden bestemd zijn voor consumptie.
Deze ganzen worden gedood omdat ze overlast geven voor bijv. vliegverkeer.
Rieneke1
8 jaar geleden
Er wordt wat geëxperimenteerd met kroketten van gans, en een enkel restaurant heeft deze gans op het menu, maar de rest van het vlees wordt vernietigd.
Dubbel schande!
Rieneke1
8 jaar geleden
Correctie: ik lees dat het vlees ook bij poeliers terecht komt, en bij voedselbanken.
flyingcrow
8 jaar geleden
Hele goeie vraag!,zou erg jammer zijn als dit vlees vernietigd zou worden,evenals dat van wilde zwijnen die er teveel zijn,Ik hoop dat dit natuurvlees ook bij de supermarkten terecht komt voor een redelijke prijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de omstandigheden waaronder ze gedood worden maakt dat ze in Nederland niet geschikt geacht worden voor consumptie. Maar levend vangen en dan naar een slachthuis brengen kost veel en levert zoveel stress op bij de dieren dat het vlees daar ook niet lekkerder van wordt.

Antwoorden (1)

Bij de poelier, die haalt de gedode ganzen op. Zie link waar dat beschreven wordt.