Zit er in Lays Chees Onion chips een stofje dat er voor zorg dat je er meer van wil eten?

Ik heb wel is gehoord dat ze in deze chips een stofje hebben gedaan om de eet behoefte op te wekken is dat zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

hier vind je de antwoorden
http://www.goeievraag.nl/vraag/maakt-chips-verslavend.53872
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

biologisch gezien zit zoiets in elk vet eten, VET.
Glucose, Koolhydraten.

als je die eet, maakt je lichaam een stofje aan waardoor je je gelukkig gaat voelen. want in de natuur was men altijd vet e.d. nodig. hoe meer hoe beter denkt je lichaam.
maar nu is er overvloed (voor de meesten) en kan je eten als je honger hebt en als je geen honger hebt.
maar als je dus zo'n lekkere frikadel of in dit geval zo'n lekkere zak ships eet, maakt je lichaam zo'n geluk stofje aan.
je wilt je natuurlijk graag gelukkig voelen, dus ga je een andere keer weer eten.
maarja
je raakt eraan gewent, en bent meer nodig voor het zelfde gevoel.
je krijgt een eetverslaving, word heel dik.
dit is te vergelijken met een drugs of alcohol verslaving.
en misschien wel net zo gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel van dat soort producten zit ook ve-tsin

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat

Toegevoegd na 1 minuut:
Uit het antwoord hierboven (de link naar een soortgelijke vraag) zie ik dat er smaakversterker e621 in zit. Dat is ve-tsin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal dat heb ik namelijk met mijn vraag vorige week geleerd : of chips dus verslavend is :-)
Ja dus door die smaakversterker, die laat je eten tot aan de bodem van de zak helaas :-(