Mag je bij het fodmap dieet wel thee drinken met bijv. appelsmaak?

Bij het fodmap dieet mag je fruit zoals appel en peer e.d. niet eten. In mijn geval tenminste niet. Maar hoe zit dat dan met thee? Ik kan er geen duidelijk antwoord over vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
dan moet je kijken of er echte appel in zit, of alleen een smaakstof die op appel lijkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er staat aroma op. Is dat de smaakstof?
flyingcrow
8 jaar geleden
Ja.

Het beste antwoord

Appel mag niet vanwege de fructose; de hoeveelheid appel/fructose in een zakje thee zal meestal te verwaarlozen zijn. Dus waarschijnlijk mag het wel.

Als je een systematisch dieet doet (en dus begint met een fase waarin je ALLE FODMAPs schrapt en daarna langzaam weer introduceert), kun je voor de zekerheid ook appelthee schrappen.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Thee is vaak gearomatiseerd, apelthee bevat kunstmatig appelaroma. Dit is wel toegestaan in het foodmapdieet.
mocht je twijfelen, test het uit na de eliminatiefase.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een aroma bevat geen fructose