Ik sta op het punt te gaan koken, 3 eetl verse dragon word er gevraagd, hoeveel gedroogde eetl staat er gelijk aan?

Toegevoegd na 6 uur:
Dankje voor de snelle reactie.
Ik heb 3/4de eetlepel gedaan omdat dragon toch wel een overheersende smaak/geur heeft.
Was trouwens de eerste keer dat ik het gebruikte.
En het was lekker.
3/4 was precies goed

Toegevoegd na 6 uur:
Sorry vergissing, ik heb er 1/4 eetlepel doorgedaan, had zoiets van, liever iets te weinig dan te veel.
Anders is het hele gerecht al snel verpest
Dus inderdaad ong 1 theelepel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Gedroogde kruiden zijn veel sterker dan verse, en vaak ook dermate anders van smaak dat je ze niet altijd 123 door elkaar kunt vervangen. Bij dragon kan het wel, maar echt zuinig aan want de smaak is echt heel overheersend.

Gebruik hooguit een theelepel (!!! dus geen eetlepel, ook geen 3/4 !) in een gerecht dat voldoende is voor 2 personen, een koffielepel voor 4 personen. Liefst nog aan de zuingie kant, je kunt nog wel wat toevoegen, maar er niks meer uithalen.

Je kunt de gedroogde dragon meefruiten met de overige ingrediënten ; hangt een beetje van het recept af wat je er mee wilt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gedroogd is het vaak wat kruimeliger en dus wat kleiner, ik zou het dan op 1 1/2 eetlepel houden. Wel jammer dat je het niet vers hebt, is een stuk lekkerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dragon kun je het best vers gebruiken vanwege de smaak die dan beter tot zijn recht komt dan de gedroogde dragon. Gedroogde dragon overheerst door de scherpe smaak snel de overige ingrediënten. Gedroogde dragon is het gehele jaar door verkrijgbaar in de supermarkt. Je kunt in de zomer een pot kopen bij tuincentra. Dan heb je altijd verse dragon binnen handbereik. Ze heeft maar een kleine pot nodig maar voelt zich het prettigst vol in de zon. Als je haar op de juiste manier verzorgt, heb je jarenlang plezier van het kruid. Je kunt het kruid ook invriezen. Hij verliest dan wel wat smaak. Maar dan is het altijd nog steeds veel smaakvoller dan de gedroogde dragon. Je voegt de hard bevroren dragon zo uit de diepvries aan het recept toe.

Gezien het feit dat de gedroogde dragon overheersend van smaak is, zou ik je willen adviseren 3/4 eetlepel toe te voegen.