Bij de Lidl kost een leverworst, voor de mens, 45 cent. Bij het hondenvoer ligt een worst voor de hond voor 2 euro en 65 cent. Hoe kan dit ?

Is de worst voor de mens van inferieure kwaliteit?
De worst voor de hond,heeft die betere,duurdere , grondstoffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Ik heb het mijn hond gevraagd en ze zegt dat ze genoegen neemt met de leverworst :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL;-)+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar krijgt hij het vanzelf wel aan zijn niertjes op den duur en dan is de dierenarts weer een stuk duurder als zo'n minder gezouten zonder varkensvlees gemaakte speciale hondenworst ....maar dat maakt een hond niet uit want die heeft geen portomonai :-)

Andere antwoorden (9)

Vraag en aanbod. Leverworst voor de mens wordt meer verkocht dus kunnen ze goedkoper inkopen. Grotere partijen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden kunnen veel beter ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap dit niet.. kun je dit uitleggen? - is niet van mij btw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond houd je niet voor de gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar zijn wel gek op goedkoop orgaanvlees
Dierenvoeding is een winstgevende markt...
Mensen willen het beste voor hun dier... maar dierenworst bevat waarschijnlijk ook wel meer vlees, minder lever en minder spek en zout dan de worst voor de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
honden verdienen meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top +1
Een leverworst van de Lidl is echt iets anders dan een worst voor honden, ook al zien ze er misschien hetzelfde uit. Je mag die twee niet door elkaar halen, al is een hondenworst voor de mens minder slecht dan andersom.

Honden mogen geen varkensvlees en dat is wel wat er in leverworst zit. Ook zout en kruiden zijn slecht voor een hond en dat zit minder in de hondenworst, wel zit er weer meer ruwvoer in. Een hond heeft een compleet anders spijsverteringsstelsel als een mens.

Maar ik zie ook wel vreemde verschillen. Een gedroogd runderpeesje voor 3,49 terwijl ik ze veel meer plezier doe met een rauwe biefstuk.
paulus811
14 jaar geleden
Er is niet voor niets een uitdrukking "Dat lust geen hond". Ook al zit er troep in die leverworst, het hoeft hem er overigens niet vanaf te houden het toch op te eten. (net als mensen die junkfoods eten terwijl ze weten dat het slecht voor ze is). In die leverworst zit vanalles wat niet goed is voor een hond terwijl de samenstelling van die hondenworst verandwoord is (hoop je dan maar).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marketing: je vraagt voor een product de prijs die mensen maximaal bereid zijn ervoor te geven, en kijkt dan of je dat vangt.
En dan blijkt dat veel dierenliefhebbers het duurste (want het beste!, denken ze) , voor hun beestjes willen kopen.
De prijs heeft heel vaak nix te maken met de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat je gelijk hebt, dus plus!
Oh lekker hoor! Woef
Heeft te maken met andere samenstelling. Minder afname in de winkels alsmede omdat we willen betalen voor "goede" dingen voor de hond. Zo, tijd voor plakkie. Woef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de worst voor de honden is speciaal voor ze. Voor ons smaak die worst heel vies!!