wie kent een lekker sausje voor bij de asperges?

Het gaat hier over witte asperges en ik heb geen alcohol in huis, 't is voor vanavond. Of ja ik heb nog wat witte wijn misschien..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ze komen uit Peru.
Iets minder duidelijke asperge-smaak dan de hollandse, die straks komen, maar evengoed erg lekker.

Het beste antwoord

er zijn tegenwoordig een boel supermarkten op op zondag!
dus welk sausje je ook bedenkt het IS mogelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Geen idee wat voor smaken je lekker vindt.

Ik maak wel eens dillesaus. Maar je moet dan wel dille in huis hebben. Boter smelten, bloem erbij en roeren, beetje melk en in laten dikken, daarna wat zout en peper en dille erdoorheen.

Botersaus is natuurlijk altijd goed voor bij de asperges.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ook heel lekker is met asperges. Roerbakken.
Beetje olijfolie of wokolie in de wok. Goed heet laten worden dan de in stukken gesneden asperges met een teentje knoflook heel kort wokken. Afblussen met een beetje ketjap manis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon aspergesaus van knor simpel snel toch lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mayonaise,ketchup, slagroom, ham en een beetje zout.
alles door elkaar en jammieeeee

Toegevoegd na 7 minuten:
De mayo en ketchup 4 eetlepels en de slagroom 3 eetlepels..ham zoveel als je zin in hebt;-) en zout maar een beetje natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja koud, is een hemelse saus voor bij de asperges.
Maar dat is maar waar je van houd natuurlijk;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tijd voor asperges!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verdorie, kheb geen ketchup meer in huis.. das balen!
'Saus voor Asperges' van Maggi!

Maggi is een bekend merk en levert altijd lekkere producten met hoge kwaliteit.

Toegevoegd na 34 minuten:
De winkels zijn natuurlijk dicht op zondag, dom van me. Ik heb wel een ander idee! Een lekker kaassausje, waarvoor je alleen de volgende ingrediënten nodig hebt ( ik neem aan dat je deze dingen wel in huis hebt, anders kan je misschien wat lenen bij de buren) :

# 25 gram boter
# 30 gram bloem
# 1,5 dl. melk
# 1 ons kaas
# zout
# peper

het recept:
Smelt 25 gram boter in een pan en roer er de bloem door. Blijf zolang roeren tot een gladde massa. Schenk er langzaam, onder voortduren roeren, de melk erbij. Blijf roeren tot een dikke saus. Schenk er vervolgens, ook langzaam en ook onder voortdurend roeren, nog zoveel water bij tot de saus de gewenste dikte heeft verkregen (voor de smaak kan in plaats van water ook het kookvocht van de asperges gebruikt worden). Laat de saus 5 minuten pruttelen. Snijd intussen de kaas in piepkleine blokjes. Voeg deze bij de saus en laat dit, onder voortdurend roeren, in de saus oplossen. Voeg naar smaak zout en peper bij. Et voila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de smaak van asperges zó lekker, dat ik er eigenlijk helemaal geen sausjes over hoef. Gewoon 2 eieren per persoon hardkoken, prakken met roomboter, beetje zout en nootmuskaat, en smullen maar....

Je zou een sauce hollandaise kunnen maken, alleen heb je daarvoor een beetje citroensap nodig. Als je dat hebt, google dan 'sauce hollandaise' even ; daar staan verschillende recepten ervan, één als 'eenvoudige sauce hollandaise' met een blender. De andere zijn wat ingewikkelder met au bain marie.
De Duitsers eten hun asperges bij voorkeur zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smelt wat boter zonder dat hij bruin wordt en fruit hierin een uitje zachtjes glazig. Zet het vuur hoog en voeg wat witte wijn, iets suiker en wat bouillonpoeder toe. Laat zo`n 2 min. flink koken. Voeg peper naar smaak toe en wat bieslook of peterselie. ( kan ook gedroogd zijn, is eigenlijk meer voor de kleur) Klop er dan voor de binding wat blokjes boter doorheen en voilà, een heerlijk botersausje! Is toch het lekkkerste bij asperges oh ja, en vergeet niet hardgekookte eieren in blokjes erbij te serveren! Eet smakelijk.
amc
14 jaar geleden
Een beetje roomboter smelten in een pannetje, wat kaas raspen, en wat blokjes gekookte ham, en zacht gekookte eitjes.
Asperges op je bord, beetje gesmolten boter erover heen, dan de geraspte kaas, en blokjes ham, en wat eigeel van je zachtgekookte eitje.
Smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburgse asperge-saus

Ingrediënten voor 4 personen
100 gr asperges (of de ondereinden van de super-asperges)*1/2 dl koksroom*1 el creme fraiche*1/2 dl droge witte wijn*1/2 dl aspergevocht*100 gr boter*peper*(zout)*cayennepeper

Bereidingswijze:
Doe het asperge-vocht in een steelpan. Voeg hier de rome, creme fraiche, witte wijn en gare asperge aan toe en laat dit samen inkoken tot de helft van het volume. Pureer de asperge met een staafmixer of in de keukenmachine en wrijf de massa door een zeef. Maak de saus af met de boter en breng het geheel op smaak met de peper, (zout) en cayennepeper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roomsaus met stukje ham en ei. Traditioneel Limburgs waar het witte goud vandaan komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een mild mosterdsausje, gemaakt van een beetje bouillon (evt. van een blokje), een flinke schep grove mosterd en iets maizena om te binden.
En als bonus een verkruimeld hardgekookt eitje erover, en verse bieslookknipsels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ketchup smaakt het lekkerste er op

van de 100 vinden 69 dat aldus de deskundige in ons dorp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roug maken (boter smelten, bloem erdoor roeren tot een bal en daarna beetje voor beetje bouillon erbij) Afmaken met kerriepoeder, foelie, peper/zout en blokjes gerookte kipfilet.