Eerst en vooral een goede bloemsoort,ook eventueel vat suiker toevoegen en in plaats van plat water kan je ook bruisend water gebruiken.Er zijn ook broodverbeteraars in de handel waarvan je een klein gedeelte onder je bloem kan mengen.

Toegevoegd na 41 seconden:
vat=wat....
fremar
9 jaar geleden
Doe meel en bloem samen in een kom of in de keukenmachine, als die kan kneden. Weeg de verse gist af en kneed ongeveer een kwartier tot zich een bal vormt. Of zet de keukenmachine met deeghaken aan het werk.

Dek de kom met deegbal af met huishoudplastic en laat het 45 minuten rijzen.

Na die drie kwartier kneedt u het deeg weer.

Laat het deeg weer 45 minuten rijzen. Het is niet erg als het opzij rijst in plaats van omhoog, als het maar rijst.

Bak het brood in een tot 220 graden verwarmde oven in 30 minuten gaar. Dan klinkt het hol als je erop slaat. Laat het brood afkoelen op een rooster, dan blijft het knapperig.