Ik heb per ongeluk kruiden gebruikt met zwarte beestjes erin. Is dit schadelijk?

Ik heb per ongeluk kruiden gebruikt in mijn soep waar ik naderhand kleine levenloze zwart/bruine beestjes in vond.. na wat onderzoek blijken dit denk ik "broodkevers te zijn".. mijn vraag is nu is dit schadelijk voor de gezondheid en heeft iemand hier ervaring mee.. de helft van het gezin heeft er al van gegeten voor dat ik erachter kwam..

Toegevoegd na 2 minuten:
De beestjes zaten in de kruiden die ik al heb weggegooid. In de soep zelf zit niets.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Als de beestjes alleen in de kruiden zaten, en niet in de soep (waarvan gegeten is), dan kan het geen kwaad. Je hebt ze weggegooid dus is er geen reden meer om er over in te zitten.

Volgens de GGD vormen broodkevers geen gevaar voor de gezondheid