Wat is een goede manier om door vochtigheid in harde klonters gekristalliseerde fijne suiker terug fijn te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan je suiker gebruiken zoals hij is als je hem in een bereiding gebruikt waarin de moet oplossen.
Als je hem terug strooibaar wil maken heb je de volgende dingen nodig:
1 stevige keukenhanddoek
1 stevige pan.
Werkwijze: heel simpel de suiker in de handdoek doen deze dichtvouwen en dan je opgekropte woede loslaten en het geheel enkele flinke tikken verkopen, werkt gegarandeerd en is goed om te ont stressen. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies!
Goed en goedkoop +

Andere antwoorden (1)

Heb je veel geduld: Leg er een sneetje brood bij in. Het vocht uit dit sneetje wordt door de suiker opgenomen en je suiker is opnieuw zacht.

Heb je minder tijd/geduld: doe je suiker in een magnetronschaal met een vel keukenpapier wat je zojuist bevochtigd hebt. Zet dit samen ongeveer 20sec in de magnetron. Zonodig herhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Basterdsuiker heeft een andere constructie dan fijne kristalsuiker. Daar werken deze trucs niet bij.