Volstaat de proteineshake van Herbalife voor fitness?

Ik ga naar fitness en gebruik momenteel de proteinesupplementen van herbalife aangezien ik deze heb gekregen van iemand.
Ik las daarnet de informatie op de doos en die was gemaakt voor mensen die caloriedieet volgenden. Is dit goed voor mij deze shake voorlopig en helpt dit ook ? Want het blijven proteinen

Nb: ben vegetariër (alleen geen vlees)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Herbalife is rommel; de uitvinder is slechts 44 jaar geworden :-) Hoe dan ook, die shakes zijn nergens goed voor, dus ook niet voor fitness of afvallen. Op zichzelf heb je geen shakes of extra's nodig als je fitnesst. Gezond eten is sowieos een goed idee, en dat begint met vlees/zuive;/vis/ei eten natuurlijk.
Ritsuka
9 jaar geleden
Hervalife is heel duur, er zijn beter supplementen.
En als je net begint met sporten heb je dit niet nodig, kijk eerst eens wat je via je voeding binnenkrijgt aan eiwitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik heb ze gratis gekregen en zou toch extra proteinen willen nemen, meerdere mensen die er veel van kennen raadden me dat aan.
Ik kreeg deze gratis, het is een blijven proteinen dus helpt toch een stuk?
Ritsuka
9 jaar geleden
Klopt, het is een eiwitshake, als je ze toch gratis hebt kun je ze wel opmaken ja.
Maar waar zou het voor helpen volgens jou?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spieropbouw/herstel na fitness..?
En heb sowiso minder proteïnen binnen dan een gem. persoon aangezien ik vegetariër ben.
Ritsuka
9 jaar geleden
Voor spieropbouw moet je training goed zijn, voor herstel kan het zeker helpen, in combinatie met koolhydraten, maar voor eiwitten kun je ook een bak kwark of zo eten.
Ik weet niet wat een gemiddeld persoon eet en wat jij op een dag eet, dus ik kan niet zeggen of jij minder eiwitten binnenkrijgt.
tinus1969
9 jaar geleden
@Gt3, dan zou ik dus gewoon ei/zuivel/vis eten, of jezelf weer aanwennen om vlees te gaan eten.

Antwoorden (1)

Afhankelijk van hoe zwaar je traint en welke work-out je volgt, zul je ook koolhydraten moeten innemen. Koolhydraten leveren beter energie tijdens zware inspanning. Als je lichaam geen koolhydraten kan aanspreken, gaat het geen vet verbranden, wat je misschien denkt, maar spieren, die je nodig hebt om je metabolisme op te krikken. Vetverbranding vindt pas plaats na langere tijd. Ga daarvoor eerst krachttraining doen, en daarna cardio.

Bovendien zijn eiwitten moeilijk om te verteren, dus daar kun je last van krijgen tijdens het sporten (last van je maag, of traagheid).