Die worden kunstmatig gemaakt in een medicijnenplant. Zo i vitamine C gewoon ascorbinezuur:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur

Er worden geen citroenen uitgeperst!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
medicijnenplant = fabriek.
Een aantal vitamines wordt geextraheerd (opgelost en geconcentreerd) uit natuurlijke materialen. Zo kan bijv. vitamine D3 uit schapenwol worden gehaald.
Andere vitamines worden chemisch gesynthetiseerd; bijv. vitamine C wordt door chemische en enzymatische reacties uit suiker gemaakt.
Utrecht