Wat zijn de gaatjes in de paaseitjes?

Ik zit een zak paaseitjes leeg te eten en ontdek dat er in 8 van de 10 eitjes (ongeveer) een klein gaatje zit, ongeveer van een halve cm groot. Waarom zit dat gaatje er? Is het gewoon een stukje wat eruit gebroken is of heeft het met de productie te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Paaseitjes, de kleintjes dan met vulling, worden in 2 helften gemaakt, en dan op op elkaar gesmolten. Daardoor blijft er soms wat ruimte tussen. Daar heb je je gaatjes.

De grote holle gevallen worden meestal in een ronddraaiende vorm gemaakt, en dan zie je het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat het te maken heeft me de productie dat daar de mallen aan elkaar hebben gezeten

Toegevoegd na 2 minuten:
er heeft waarschijnlijk een beetje lucht gezeten tijdens het uitharden
die wordt er wel zoveel mogelijk uitgetrilt voor de choco uithardt maar misschien dat daar nog een beetje lucht heeft gezeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt plausibel! +
Vroeger toen ik nog klein was vertelde men mij dat door die gaatjes de paashaas naar binnen ging om te inhoud van het eitje op te eten.