woord je van sommig fruit dik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen, dat je van,b.v. bananen dik kunt worden, maar dan moet je er wel grote hoeveelheden van eten. Voor alle voedsel, dus ook voor fruit geldt,dat je het met mate moet nuttigen.

Ja, als je er heel erg veel van eet - een banaan bevat meer calorieën dan een aardbei bijvoorbeeld (ook als je de hoeveelheden gelijk maakt). Daarom is het slim te variëren met wat je eet, ook in verband met de vitamines en mineralen en dergelijke. Er is geen fruit dat je zou moeten laten staan wegens het aantal calorieën.

Nee, van twee stuks fruit per dag eten word je niet dik. En ook niet van 2 ons groente. Maar wel van vele glazen frisdrank, zakken chips, candy bars, veel blikjes energie- dranken, veel snoep en koek, enzovoorts.

Onlangs verscheen in het nieuws dat je van fruit dik wordt. Als dat zo is, waarom krijgen we dan al jaren lang het advies om twee stuks fruit per dag te eten? Er werd aangegeven dat veel mensen vergeten dat fruit ook calorieën levert. Inname van meer calorieën dan je verbruikt leidt tot overgewicht. Fruit bevat vruchtensuikers en deze leveren calorieën. Het levert echter een stuk minder calorieën dan veel andere tussendoortjes. In een appel en sinaasappel zit gemiddeld 50-60 kcal, net zoveel als in een speculaasje. Een kiwi bevat maar 30 kcal. Wanneer je twee stuks fruit op een dag eet, krijg je hiermee gemiddeld rond de 100 kcal binnen. Dit is totaal nog altijd veel minder dan een candybar. Een candybar levert 250 tot 300 kcal.

Bronnen:
http://dieet.blog.nl/groente-fruit/2010/04...

Mijn zoontje mocht niet teveel bananen en mango's omdat hij daar snel dok van kon worden. (voedingsasvies voor peuter)

2 stuks fruit per dag is prima, maar meer niet want er zitten vaak ook veel suikers in

Ja, in fruit zit ook suiker(fruitsuiker) dus als je vele hoeveelheden eet dan kun je er dik van worden

Als je er te veel van eet, zoals bij alles. Zeker kokosnoten en avocado's zetten aan, net als bananen. Maar dat is geen reden om het te laten staan, want er zitten veel voedzame stoffen in. Van fruit op zich word je niet dik, het gaat om de combinatie met de rest van je eet- en beweegpatroon

In het ene soort fruit (bijv. bananen) zitten meer calorieën dan in ander fruit (bijv. rode bessen); dit hoeft niet te betekenen dat je er dan dik van wordt: het hangt van je totale eetpatroon af; ik eet bijvoorbeeld heel veel noten en brood, maar ik eet weinig of bijna geen produkten waar suiker in zit en ik ben absoluut niet dik! Om te vergelijken voeg ik nog wat fruitsoorten bij met de calorieën: * Rode bes per 100 gram: 38 kcal * Appel per 100 gram: 48 kcal * Kiwi per 100 gram: 52 kcal * Druiven per 100 gram: 72 kcal * Banaan per 100 gram: 83 kcal

Bronnen:
www.calorielijst.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100