Maakt het uit of je havermout koud of warm eet?

Behalve dan misschien voor de smaak.
Ik vind het koud eten van havermout lekkerder, maar vroeg me af of dat misschien van invloed is op de voedingsstoffen oid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Nee, zolang je het maar eerst bereid hebt volgens de aanwijzingen op de verpakking kun je het eten zoals jij wilt.
Ze verkopen ook kant en klare havermout in pak en dat eet je ook koud (ik tenminste)

Toegevoegd na 5 minuten:
De havermout die hier verkocht is eigenlijk al gaar, dus het hoeft alleen maar vocht op te nemen.
Als je echt de steelcut oats hebt, die moet je wel eerst goed koken, maar hier word vooral rollef oats verkocht
Ritsuka
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, hier in Nederland bedoel ik.
Hoe je er pap van maakt is de bereidingswijze
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom zou dat niet ok zijn? Zoals ik al zei, de havermoutvlokken die hier in de winkel liggen zijn al gaar, ik gebruik ze ook vaak in een smoothie.
Ritsuka
9 jaar geleden
wat was dan je redenatie om voor deze ingrediënten in je shake te kiezen als snack/maaltijd?
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, het is voeding met veel vezels en het levert kcal, dus dat vult wel goed ja.
Wat het verder voor positieve effecten zou hebben zou ik niet weten, weet ook niet op welke site je dit las.
Het belangrijkste is dat jij het lekker vind en dat jij je er goed bij voelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit vond ik nou een leerzame en leuke conversatie.
flyingcrow
9 jaar geleden
Precies!
Ritsuka
9 jaar geleden
Dit onderzoek bedoel je: http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=2087877
He geeft een indicatie dat meer volkoren enzo geassocieerd is met kleinere kans op o.a. hartziekte.
voldoende groente, vezels, eiwitten en beweging is natuurlijk handig voor een goede gezondheid :)

Andere antwoorden (1)

je kan het warm en koud eten, het enige is dat als je het koud eet dat het dan wat papperig kan worden. Je kan er wel wat noten doorheen doen, dan is het gezonder en heeft het meer smaak. Als je helemaal in de flow van de havermout zit moet je proberen om pannenkoekjes en havermout cakejes te maken. (die zijn erg lekker met rozijnen ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoezo is het met noten gezonder? Daarmee word het wel gelijk een stuk calorierijker.