Een espresso bevat al snel 1.300mg per liter.
Dat is toch wel iets meer dan de 300 mg per liter van een
energiedrankje.

Andere bronnen noemen voor espresso zelfs waarden tussen de 1.700 en 2.200 mg per liter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste blikjes energiedrank zit ongeveer evenveel cafeïne als in een gemiddeld kopje filterkoffie (en dat is ongeveer 4 keer zoveel als in 2 deciliter cola).
De meeste cafeïne zit in een grote kop sterke filterkoffie.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn trouwens medicijnen die 200 mg cafeïne per tablet bevatten. Dat zijn ook producten, dus dat is het antwoord op jouw vraag. Deze bijvoorbeeld: https://www.pasioingredients.com/index.cfm/product/21/energia---200mg-cafe%C3%AFne
Amadea