waarom is chocomelk zo donker?

Als je zelf chocomel maakt is die licht bruin maar chocomel mer 1,7% cacao ih heel donker?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De chocolademelk die je zelf maakt ( grote schep cacao- dat is meer dan 1,7% cacao-plus suiker en melk) wordt net zo donker als je zelf wilt, afhankelijk van de toegevoegde hoeveelheid cacao. Mijn kop chocolademelk is wel heel donkerbruin en zeker als vooral water aan wordt toegevoegd i.p.v. melk. In een fabriek wordt niet alleen cacao in de drank toegevoegd maar mogelijk ook gecarameliseerde suiker en die maakt de drank donkerbruin. Het wordt dus een keer het etiket lezen van chocomel en hopen dat de fabrikant precies aangeeft wat hij allemaal in de drank gedaan heef ; 1,7% cacao is heel weinig.