wat gebeurt er met je lichaam als je alleen maar vanille vla eet en geen andere voedingstoffen binnen krijgt?

Deze vraag achtervolgt ons al minuten. Wij zouden graag een serieus antwoord willen krijgen op basis van voedingstoffen die je lichaam nodig heeft om normaal te kunnen functioneren. Keep smiling :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (2)

Er zit calcium in, en suikers/calorieën, in feite zou dit genoeg moeten zijn om op te leven. Natuurlijk is het wel heel ongezond voor je lichaam/organen en zou het over lange tijd beschadigingen kunnen veroorzaken voor je organen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je mist een zeer groot deel vitamines en mineralen
Utrecht
9 jaar geleden
en essentiële vetzuren en voedingsvezel.
Afgezien van het feit dat het me niet verstandig lijkt om een tijdje lang alleen te leven op een dergelijk eenzijdig en erg zoet voedingsmiddel, is een melkproduct an sich best 'compleet' (eiwit, wat vet, en koolhydraten uit de suiker - maar wel slechte koolhydraten). Je zult wel heel wat vitaminen en mineralen te weinig binnen krijgen.

Ik zou het niet aanbevelen, maar vermoedelijk kun je het er best een poosje op volhouden als je verder goed gezond bent en je hebt echt geen alternatief. Vermoedelijk is het zelfs nog iets gezonder dan de laatste vier dagen na je geld leven op cup-a-soup tot de volgende maand begint - wat in mijn eerste tijd op mezelf nog wel eens is voorgekomen. ;-)
.Je zult alleen waarschijnlijk aan de gierende diarree raken. Vooral als je al een beetje gevoelig bent voor melkproducten.