Hoelang en waar bewaar ik citroensap voor de huid??

Ik wil graag citroensap voor delen van mijn huid gebruiken. (Bijvoorbeeld voor mijn wallen). Hiervoor gebruik ik niet al het sap van een citroen maar slechts een beetje.
Dus waar kan ik het overige citroensap bewaren? En voor hoelang?
En ook wil ik graag weten hoelang de overige citroenen, die nog in schil zitten goed blijven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Citroensap droogt je huid uit, maar doet niks tegen wallen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze hebben ook van die citroensap flesjes, die hadden wij eerder altijd in huis. Is dit niet een optie? Voor-geperst citroensap, alleen kans is dat hier weer chemische troep en conserveringsmiddelen in zit wat misschien niet zou werken met wat jij wilt bereiken?

Het beste antwoord

Citroenen op de schaal blijven heel lang goed ; vaak wel ettelijke weken, afhankelijk van de temperatuur en ander fruit in de buurt.

Citroensap kun je in de koelkast wel een paar dagen bewaren, gewoon in een glazen flesje ofzo.

Makkelijk is wellicht de citroen in partjes of (kwart of halve) schijfjes te snijden, die in te vriezen, en steeds eentje er uithalen. Daar kun je dan best een dag of twee, drie je gezicht mee deppen (in een plastic zakje in de koelkast bewaren), en dan weer een nieuw schijfje nemen.

Echt elke druppel benutten zal niet lukken. Maar zo duur zijn citroenen nu ook weer niet, en op bovengenoemde manier kun je er weken mee.

En nou ga ik eens uitzoeken wat het voordeel zou zijn van citroensap op je wallen smeren.....ik heb meestal meer succes met Sperti. (ja, die ja. Fantastisch tegen echte wallen (niet van die ik-ga-te-laat-naar-bed-kringen) en rimpelzakjes onder je ogen ;-) )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Marleen. Bedankt voor je antwoord. Dit en citroenflesjes zijn een uitstekend idee! Ik vroeg me net af of citroenflesjes met conserveringsmiddelen en chemische troep de verlichtende werking op de huid zouden kunnen verminderen/tegengaan. Zou jij dat weten??
Als dat zo is, ga ik voor jouw idee. (Ik wil de citroensap bijvoorbeeld ook elke dag onder mijn oksels smeren. Samen met nog wat andere manieren) Maar sperti, daar heb ik nog nooit van gehoord.. Dat kan ik ook overwegen als dit niet werkt! Bedankt voor de tip. Groetjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik bedoelde eigenlijk gewoon zelf uitgeperst / uitgeknepen citroensap in kleine flesjes. Wat er in die citroenvormige flesjes in de supermarkt zit weet ik niet, want die heb ik nooit in huis.... even googelen... Citroensap, citroenolie (uit de schil, ruikt het sterkst naar citroen), en E224 (dat zal het conserveermiddel zijn). Het zit in levensmiddelen, dus in een huidsmeersel zal het zeker geen kwaad kunnen. Als je de citroensap ook onder je oktels smeert, houd er dan wel rekening mee dat het een zuur is, al is het niet heel sterk, en dat kan huidirritatie geven. Dat zou ik persoonlijk niet aanbevelen. (Sperti is trouwens gewoon aambeienzalf ; dat heeft een adstringerende werking (het ' trekt' de huid samen) zodat je in een noodgeval echte zakkerige wallen een beetje kunt ' uitblenden' . Goedkoop werkzaam antirimpelmiddel maar : alleen zolang je het smeert. Instant facelift ;-) Het heeft geen effect op donkere kringen onder de ogen door stress of slaaptekort. Alleen bij - vaak erfelijke - echte dikke ' oogzakken' die met de jaren wat gaan rimpelen. )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap wat je bedoeld, ik had eerst de reactie van Sjappiepk gelezen. Die had het over citroen flesjes uit de supermarkt dus dat bedoelde ik ermee ;) Maar hier heb ik veel aan! Ik weet nu wat de opties zijn. Bedankt.
Citroensap kan irriteren inderdaad en de huid uitdrogen. Ik denk dat ik er daarna amandel olie of iets op smeer iig. Groetjes.