ik moet regelmatig een grote hoeveelheid hardgekookte eieren pellen. Hoe doe je dat het handigst ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://brekend.nl/2014/02/05/een-ei-pellen-in-10-seconden-zo-doe-je-dat/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag is eerder gesteld. http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/hard-gekookt-ei-pellen.78013
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://lifehacker.com/the-best-way-to-make-easy-to-peel-boiled-eggs-give-the-1575216656
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkt dat ook met te verse eieren ? Want dan scheelt het me wel meer dan vier dagen van mijn leven....sta me altijd de kolere te frunniken met die rotdingen, en je hebt ze nu eenmaal niet altijd oud genoeg.....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Emmer gepelde eieren kopen bij de makro

Het beste antwoord

Tik een stukje van de schaal in en steek er vervolgens een theelepeltje in met de bolle kant naar boven. Je kunt dan gemakkelijk de schaal loswrikken van het ei.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
loswrikken zit het zo vast de schaal zit er al los omheen

Andere antwoorden (2)

klein gaatje aan de schil van de puntige kant maken en een groter gaatje aan de bolle kant maken en nu flink blazen aan de puntig kant, en het ei floept zo uit z'n schil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Goed antwoord, maar i.v.m. de hygiëne wel een pompje gebruiken, en niet je mond !
nounka
9 jaar geleden
o m g dit is nog echt ook. ( heb de linken hierboven gezien ) Ik dacht echt dat je het had over uitblazen van eitjes voor rond Pasen ze te versieren.

Moet ik ook proberen.
Als je de eieren zelf kookt, kun je die na ca. 8 minuten als ze goed hard zijn circa 2 minuten in een pan met koud water leggen. mijn moeder noemde dat laten schrikken. na het schrikken zijn ze veel makkelijker te pellen en omdat ze goed hard gekookt zijn kun je ze het best aan de zijkant tikken, dan pel je meteen een groter stuk weg en kun je de schaal makkelijk van het door het schrikken glad geworden velletje af drukken.