is drinken mixen gevaarlijk?

ik mix thuis vaak drinken, heel veel verschillend.
ik mix cola met fanta (best logisch) maar ook andere dingen zoals melk met fanta en dat soort rare dingen gewoon om te proberen.
maar zijn er misschien kansen dat ik iets mix wat giftig word ofzo iets?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Nee hoor, als je dingen gebruikt die je normaal gesproken gewoon kan drinken,
dan kan je ze ook mixen.
Dat kan niet gevaarlijk zijn, want anders zou je twee dingen ook niet vlak na
elkaar kunnen drinken.
Het komt allemaal in je maag.

Ik doe dat ook: een rest thee bij de ranja,
in mijn smoothie gaat echt van alles, van fruit en spinazie, muesli..........etc.
Je kunt ook allerlei mixen kopen, ook die niet voor de hand liggen:
ik had laatst een fles coca-merlot of iets dergelijks: rode wijn en coca cola.
Niet lekker,
maar niet gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee als jij gewoon drinken gebruikt dat geschikt is voor consumptie dan kan dit niet giftig worden.
Soms zul je wel een reactie krijgen, maar dat is nog niet giftig
Als je bijvoorbeeld Baileys mixt met bijvoorbeeld tonic, dan stolt de baileys. Het is echter een broodje-aap verhaal dat dit dan gevaarlijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor. Je kunt ze gewoon mixen. Als het gevaarlijk zou zijn dan had dat duidelijk op het etiket moeten staan. De regels zijn wat dat betreft behoorlijk streng in Nederland. Ik mix zelf weleens melk met cola of met cranberriesap. Is ook lekker.