mag men roken in een hotelkamer ?

Toegevoegd na 1 uur:
Na enig zoekwerk kom ik op volgende site van de federale overheid:

http://health.belgium.be/eportal/Myhealth/Tobacco/Hospitalitysector/8332577?ie2Term=wetgeving&ie2section=9124#.VDO8ffl_tKB

Daar staat in punt 12:

Roken op de hotelkamer mag, als de uitbater van het hotel het toelaat.
Hotelkamers worden niet beschouwd als openbare plaatsen, maar als private ruimten, beperkt tot de gezinssfeer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (5)

Meestal mag er niet gerookt worden in hotelkamers of men moet aparte kamers verhuren waarin wel gerookt mag worden,maar ga er maar niet vanuit.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het is wel handig om dan een hotelkamer te boeken met een balkon zodat je daar kunt roken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas, roken in een Nederlandse hotelkamer is voltooid verleden tijd.
Heel misschien is er nog ergens een goed verstopt pensionnetje te vinden waar de eigenaar het er niet zo nauw mee neemt omdat toch vrijwel al zijn (vaste) gasten roken, maar de kans dat je die speld in de hooiberg vind acht ik inmiddels zo ongeveer nihil. Ik had er vroeger 1 waar ik elk jaar een week logeerde, tot ook daar de antirookterreur doorgedrongen is.

Ook een snuffeltocht op de site van rookvriendelijke hotels (en vloegtuigmaatschappijen) stemt somber ; de lijst hotels is enorm, maar de kans dat je de melding ' geenhotel met rokerskamers gevonden in....." is om en nabij de 100 %. Hetzelfde geldt voor Bed %& Breakfasts.

De enige openbare slaapgelegenheid waar je nog mag roken (tenzij dat vorig jaar opeens veranderd is) zijn vrees ik de goedkope huisjes en tenten op Slagharen. In de duurdere huisjes mag het al sinds de bouw daarvan niet meer.

Je kunt nog even verder zoeken in de bron, maar persoonlijk heb ik het opgegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
En dat is maar goed ook....Wie herinnert zich niet de muffe hotelkamers en vakantiehuisjes die bruin waren van de rook en je door de stank geen oog dicht deed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik niet, want ik heb er jaren en met veel plezier van genoten. De laatste periode dat ik echt frequent in hotels verbleef is alweer een goede 20 jaar geleden en toen moest je echt nog speciaal vragen naar een niet-rokers-kamer ALS die er al was. Sinds het rookverbod is de volledige horeca-wereld voor mij niet interessant of aantrekkelijk meer (hotels, cafes en restaurants dus) en ook het openbaar vervoer is al jaren geen optie meer. Gelukkig zijn er uitstekende alternatieven, die me al die jaren een berg geld bespaard hebben. En ik betwijfel of ik al dat geld dat ik niet heb uitgegeven aan reis- en verblijfskosten in al die tijd heb opgerookt. Kijk maar hoeveel dagen je kunt roken van een hotelovernachting, een treinkaartje of een vliegtuigticket ;-) Jammer, maar in de praktijk niet echt een groot gemis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog steeds niet gestopt dus :D. Oh en welkom terug trouwens. Zijn er trouwens niet landen waar je nog wel "ongelimiteerd" kan roken? In sommige Aziatisch landen ofzo?
Er zijn natuurlijk hotels waar dat mag.
Ik was vorig jaar in NH-hotel Maastricht en daar kon je kiezen tussen wel of niet roken.
Wat we natuurlijk gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook, of misschien wel zelfs (gezien de veel strengere en oudere regels daar), in Engeland zijn er nog genoeg hotels te vinden met kamers waar je mag roken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Roken in een hotel mag niet. In het buitenland zijn nog wel hotels waarbij je mag roken in speciale hotelkamers. Het is inderdaad het handigst om een kamer te boeken met balkon. Vraag wel van tevoren of je op dat balkon wel mag roken. Er zijn ook hotels die zelfs dat verbieden