Hoe mix ik een goede Vodka Redbull?

Natuurlijk snap ik dat dit vodka met redbull is. Alleen in bars/cafe's smaakt het altijd veel lekkerder dan als ik het zelf mix. Ik dacht eerst dat het misschien aan de soort Vodka lag, maar de man van gall&gall zei dat vodka's niet van elkaar verschillen, aangezien het niet echt een smaak heeft. Ik bedoel de normale (heldere) vodka, geen rode.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel ml vodka moet je met hoeveel ml redbull mixen? Hoeveel houden ze aan in cafe's etc? Aangezien die bij mij steeds veel te sterk is en dus niet lekker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
24.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zt echt wel smaakverschil in wodka, als je dat niet proeft heb je geen smaak.
Probeer het eens puur, net uit de diepvries, dan zit er echt groot verschil tussen de merken. Ene is veel pittiger, ander is wat zoeter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja nou heb t aan verschillende mensen gevraagd (meerdere keren), over zoetheid en smaakverschil, zij zeiden dat vodka geen smaak en reuk heeft. Heb geen geldboom, dus kan niet alle flessen meenemen haha. Welke is volgens jou dan het "zoetst"? Van de heldere vodka's, geen rode of lime..
Ritsuka
11 jaar geleden
Mijn vriend heeft meer verstand van wodka, hij vind zelf stolichnaya het lekkerst.

Het beste antwoord

In een longdrink glas is volgens mij het 35cc wodka en een blikje redbull. Sommige doen er een half blikje bij en sommige een hele.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een longdrink glas is dit zo'n 250ml?
Dan zou je dus verhouding 35-215 hebben..
Oftewel zo'n 1 op 6..
Zal t is proberen, bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep als ik het goed heb onthouden wel. Het is al een poos geleden dat ik achter de bar stond haha :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Het is natuurlijk afhankelijk van de grote van een glas. Als je een standaarmix glas hebt kun je gewoon een borreltje vodka ik het glas doen en dit voor de rest aanvullen met red bull.

Vergeet alleen het ijs niet want anders kloppen de verhoudingen niet. Meestal worden 3 klontjes is gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Standaart long drink glas 2x shot glaasje in t glas en dan redbull en om nii te vergeten 2 ijsblokjes en een rietje

Groetjes

Jhon
Eigenaar Bubbels in amersfoort