Welke voedingssupplementen zijn nuttig, als je af wil vallen?

Ik eet gezond, en beweeg regelmatig.
Daarnaast slik ik visolie, CLA, magnesium, chroom en eet lijnzaad en hennepzaad.
Helpen deze supplementen bij afvallen, welke zijn eventueel ook nuttig als je wil afvallen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Magnesium is goed tegen spierkrampen, lijnzaad en hennepzaad kun je goed van naar de wc door de vezels, en samen met de visolie bevatten ze gezonde vetten.
Maar geen wondermiddelen voor af te vallen. Dat is toch echt gezond eten, op porties letten en voldoende bewegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka heeft gelijk,.kan er niks meer aan toevoegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet echt. Ze helpen misschien marginaal, maar afvallen is simpelweg minder binnenkrijgen dan je verbruikt. Even een beetje een onzinnig voorbeeld, maar het maakt het principe duidelijk. Technisch gezien zou je voor 2000kcal aan friet met mayo kunnen eten, als je heeeeeeel veel sporten en die dagelijks 3000kcal verbuiken met sporten, tja, dan zou je 1000kcal meer verbruiken dan je binnenkrijgt en zou je dus afvallen (wat nogsteeds ongezond is voor je lichaam en organen daarin als het hart, maar in theorie zou je kunnen afvallen zo). De middelen die je noemt zullen misschien, in theorie, de calorieverbranding ietsjes verhogen, maar echt afvallen zal je er niet mee. Eil je afvallen dan zitten er twee dingen op: meer sporten, minder calorien innemen. Bronnen:
- http://m.menshealth.nl/Voeding/Afvallen-uit-een-potje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet ongeveer 1500 kcal per dag, (veel groente, beperkt vlees en koolhydraten) en wandel minstens 1 uur stevig. Vanwege artrose van mn heup is meer bewegen niet mogelijk.
Omdat mijn lichaam zich snel aanpast aan minder kcal, zou een steuntje om de verbranding te verhogen zeer welkom zijn.
Bedankt voor de reacties.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je zegt niets over leeftijd, lengte en gewicht, dus die hoeveelheid kcal zegt niks. Mijn BMR is 1600, dus voor mij zou het te weinig zijn, maar voor jou is het mogelijk een goede hoeveelheid eten.
Veel groente is altijd goed, eet je ook voldoende eiwitten?
Is er een medische reden waarom je vlees en koolhydraten mijd? Vlees bevat veel nuttige stoffen en koolhydraten geven energie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben 41, 1.60 en 85kg. Vlees en koolhydraten probeer ik te beperken, (halve porties), vanwege de kcal.Ik ben de afgelopen 5 jaar 18 kilo afgevallen, maar metveel gejojo.(te fanatiek lijnen, en dan weer naar de andere kant doorslaan)
Ik wil nu een eetpatroon aanleren, dat ik voor de rest van mijn leven kan volhouden. Ik wil nu
Ritsuka
9 jaar geleden
1500 kcal lijkt mij dan wel een redelijke hoeveelheid om te eten, ietsje meer zou misschien ook nog kunnen.
Je bent in elk geval al genoeg aan het bewegen, dat is prima :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka, bedankt voor het meedenken..
Ritsuka
9 jaar geleden
Geen probleem. Veel succes in elk geval, je bent al goed bezig.

Antwoorden (1)

Als je wilt afvallen ga je vooral moeten kijken naar wat je eet, voedingssupplementen verrichten echt geen wonderen. Er bestaan supplementen die de vetverbranding zouden stimuleren of vocht afdrijven e.d. Eerlijk waar ik zou daar geen geld aan besteden. Je kan supplementen nemen als extraatje voor wat meer vitaminen en energie maar ik moet je teleurstellen; als je wilt afvallen zit er maar 1 ding op en dat is gezond eten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze extraatje helpen overigens wel; veel water drinken, havermout eten, zetmeel vermijden (brood, aardappelen en pasta's).

Ik hoop dat je hier wat mee bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom zetmeel vermijden?
Ritsuka
9 jaar geleden
en havermout bevat ook zetmeel, dus die zin klopt niet