Waar zitten meer calorieën in? Waterijs of roomijs

Mijn vriendins moeder zegt dat in roomijs minder calorieën zit dan in waterijs, maar in water ijs zit water en kleurstof en smaakstof ..... Dus ik weet het nii meer...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk op de verpakking van een raketje en op de verpakking van roomijs. (Gewoon in de supermarkt) dan weet je het ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit in waterijs/sorbetijs sowieso vaak meer suiker, dat weet ik wel ^^
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die moeder weet echt niet wat ze zegt,in roomijs zit meer dan 100 calorieën,in een raket of perenijsje zit bijv maar 39 calorieën dat is minder dan een appel of een banaan waar 50 en 80 calorieën inzitten.
Room= vet dus logisch dat daar meer in zit.

Antwoorden (4)

Als je wilt afvallen, is het erg lastig om telkens zo’n lekker ijsje te moeten weigeren. Het is beter om niet te vaak ijs te eten, maar het kan echt geen kwaad om af en toe een ijsje te nemen. Waterijsjes zijn doorgaans een goede keuze. Daar zitten weinig calorieën in. Kies bij voorkeur ook voor een waterijsje dat weinig tot geen suiker bevat, dan ben je helemaal goed bezig. Schepijs en roomijs bevat vaak veel meer calorieën. Ook zit er doorgaans meer suiker en vet. Eventueel kun je zelf ook ijsje maken, bijvoorbeeld van geperst vruchtensap. Pers bijvoorbeeld bramen of aardbeien (of samen!) en doe ze in een ijshouder. Je hebt dan een heerlijk gezond tussendoortje tijdens de warme dagen.
fremar
10 jaar geleden
In roomijs zitten meer calorieen dan in waterijs per 100 gram.

Roomijs :Calorieen in 100 gram 258.1

Waterijs/peer: Calorieen in 100 gram 93.2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roomijs zit 159 kcal per 100gr. Waterijs staat niet in de tabel, maar is te vergelijken met sinas (frisdrank) welke 49 kcal per 100ml heeft ...... Roomijs meer dus
10 jaar geleden
De naam zegt het zelf in principe. ROOMijs, en room bevat veel meer calorieen en vet dan water ijs.
Je kan naar de namen gaan zoeken van de ijsjes op google en dan de calorieen bekijken en op de verpakking zelf staat ook genoeg informatie.