Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn eieren duurder met Pasen?

Volgens mijn moeder zijn eieren altijd iets duurder (in de supermarkt) in de aanloop naar Pasen.. Nu waren de eieren die ik afgelopen week kocht wel duurder dan voorheen, maar heeft dat met Pasen te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eieren zijn duurder omdat ze van de paashaas komen. En een haas legt alleen eieren rond de paastijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja!

De eierprijzen stijgen deze week door het naderende Pasen, dat dit jaar begin april valt. De NOP-richtprijs voor bruine scharreleieren van 62 tot 63 gram stijgt met 18 cent naar € 10,28 per 100 stuks. Deze prijs ligt € 2,92 per 100 stuks hoger dan een jaar geleden en slechts 30 cent verwijderd van de recordprijs van € 10,58 aan het eind van vorig jaar. De verwerkende industrie koopt ook weer eieren om producten van te maken. De NOP-richtprijs voor kooi-eieren van 62 tot 63 gram stijgt daardoor met 7 cent naar € 5,91 per 100 stuks. Deze prijs ligt 87 cent per 100 stuks hoger dan een jaar geleden.

Belachelijk he!?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet belachelijk maar een kwestie van vraag en aanbod

Andere antwoorden (4)

Ja dat heeft met pasen te maken.
Als de vraag groter wordt, wordt het produkt duurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eieren kunnen dan iets duurder zijn. Ik ben van mening dat een ei nog altijd spotgoedkoop is.
In Oostenrijk betaalde ik 70 cent per ei!
Het kan natuurlijk zijn dat daar in de bergen er meer kapot rollen.Maar toch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kapot rollen< ik rol om van het lachen.+
Tja vraag en aanbod, vooral de witte eieren doen het erg goed want dat kleurt zo fijn :-)

alles is met geld gerelativeert helaas.
Zo ben ik ook van mening dat vroeger de weersvoorspellingen ook altijd mooi waren met de paas zodat met een dagje uit plande. ( Ik heb heel wat camping weekend ziens verregenen terwijl ze prachtig weer opgaven met de paas dagen).

Je eigen kipjes in je tuin houden is altijd nog de goedkoopste en lekkerste oplossing :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eieren zijn in elk geval duurder geworden omdat Duitsland op onze eieren aast. Daar is sinds vorig jaar de 'legbatterij' afgeschaft en ze komen nu eieren tekort.
Je kunt je voorstellen dat dat juist met Pasen opvalt omdat dan meer eieren verkocht worden. Eieren zijn nu met Pasen €2.- en kostten vorig jaar €1,80 per 10 stuks.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding