Bevatten aardbeien die minder zoet smaken minder vitamines?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Evenveel vitamines

Het beste antwoord

Nee als een aardbei gewoon door de zon gerijpt is,dan zou dat niets uit moeten maken.
De ene soort kan meer suikerbevatten dan de andere.
De meeste vitamine haal je uit een aardbei,door hem op het juistemoment te plukken.
En dat kan alleenals hij bijna helemaal rijp is.,
Dan heeft deze demeeste vitamines opgenomen door de zon.
Als je ze inde winkel koopt wordenze te vroeg geplukt,en zijn ze in feite niet uitgerijpt.
Omdat ze anders te snel zullenbederven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee het zoete komt van de suikers, niet van de vitamines
anneliez
9 jaar geleden
Dat zou goed kunnen.
De smaak van de aardbeien en vooral hoe zoet hij smaakt, wordt vooral bepaald door het zonlicht.
Zo zijn er altijd aardbeien die vrijwel geen zon krijgen en juist die aardbeien smaken minder zoet.
Maar ook die zon zorgt o.a. voor de vitamine C
Dus hoe minder zon, hoe minder zoet en hoe minder vitamine C.
Maar er zijn natuurlijk ook minder zoete aardbeien, omdat het soort aardbei minder zoet is, of te onrijp geplukt.
Maar heb je een bak aardbeien die allemaal rood zijn en daartussen zitten minder zoete aardbeien, dan is inderdaad de kans groot, dat ook die minder vitamine C zitten.