Wat is de makkelijkste manier om het binnenste schilletje van een kastanje te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Schrapen met een mesje werkt altijd en als je je kracht goed verdeeld ( dus niet ineenkeer veel kracht zet) zal het goed gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de kastanjes kookt:

Voor het koken de kastanjes inkerven. Na het koken even laten afkoelen. Je kunt nu de buitenschil + de binnenschil in één keer makkelijk verwijderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je de kastanje rauw eet moet je met een scherp mesje het binnenvelletje er af schrapen.