Waarom is bier in een vaatje duurder dan een flesje

Beertender en Perfect draft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Omdat de consument bereid is er meer voor te bepalen. De bovengrens van de prijs wordt bepaald door de bereidheid van de consument, de ondergrens door de kosten. Als de consument niet bereid is meer te betalen dan de kosten wordt het product van de markt gehaald, tenzij het nodig is voor het imago van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat de productiekosten hoger liggen.Flesjes worden heel veel meer gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kleiner je vaatje hoe hoger de kosten per glas; vroeger daalden de kosten al flink (t.o.v. een flesje) als je een 50 liter vat leeg tapte (weet niet hoe dat nu is).