Wat is 'hand cooked'?

Op sommige chipszakken staat 'hand cooked', maar wat word hier eigenlijk mee bedoelt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Dat ze niet geheel en al met machines gemaakt zijn, maar handmatig geproduceerd werden. Er heeft bij wijze van spreken iemand aardappels voor geschild, in dunne plakjes gesneden, en die gebakken. Het is nog de vraag welk deel van het proces werkelijk handmatig plaats heeft gevonden, maar er spreekt een zekere ambachtelijkheid uit.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ahh, dus het zegt niets over de manier waarop het is gemaakt. Ik dacht dat deze chips dan misschien ovengebakken waren i.p.v. gefrituurd. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Het enige wat met de hand gebeurt is dat iemand de knopjes van de machine indrukt, Natasja is daar nogal bedreven in.
Voor de rest is het gebakken lucht.

Leuke repo van de Keuringsdienst van Waarde :
http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/27-02-2014/KN_1655562
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Precies ! Het is gewoon marketing, meer niet.
Plus !