Hoe worden frikandellen gemaakt?

Dat er slachtafval in verwerkt wordt heb ik inmiddels begrepen, maar hoe wordt de uiteindelijke frikandel zo gevormd als je heb bijvoorbeeld in de winkel kunt kopen? Worden er bijvoorbeeld nog dingen aan toegevoegd, hoe krijgen ze het zo dat er een korst / buitankant ontstaat bij het frituren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Lees maar eens in onderstaande link......maar laten we eerlijk zijn....who cares!!! Ze zijn heerlijk!!

http://www.beckers.nl/clients/wessanen/beckers.nsf/e9e8d784f85c160cc12567e4002e0b9f/9c7f02d557949fc9c12574710009a514!OpenDocument
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik zal eens kijken, bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik ga alleen de link niet kijken...Stel je voor dat ik ze dan niet meer lust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ich brauche nur Frikadel specialiteito!:D

Andere antwoorden (3)

Bij Beckers gaat het zo: zie link :-)

(eigenlijk is een frikandel gewoon gekookt vlees, het korstje ontstaat net als bij een gewoon stukje vlees, dat is het bakproces)

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige fabrikanten bakken ze zelf even kort in frituur, deze zien er dan wel wat donkerder uit al als je ze koopt. Deze zijn alleen een klein beetje vetter soms. Nou en? Precies! Jammie :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paardendarmen, varkensstaarten, en koeienogen. Dat zijn de spannende ingrediënten van onze oer Hollandse frikandel. Althans, volgens hardnekkige geruchten.
In werkelijkheid valt het horrorgehalte van de snack, die dit jaar vijftig jaar oud wordt, reuze mee. De frikandel bevat kippen-varkens en paardenvlees. De belangrijkste andere ingrediënten: water, paneermeel en kruiden. Maar waar komen die vreemde geruchten vandaan? Een bekende snackfabrikant vermoedt dat ze zijn verzonnen door ambachtelijke slagers. Want die zouden bang zijn geweest voor de opkomende concurrentie.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze worden met de machines gemaakt.
Ze komen in een vorm te zitten. En dan krijgen ze dat vorm.
Simpel is dat toch..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze met machines gemaakt worden is me ook wel duidelijk, dat is echter niet wat ik vroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij bedoelt de vorm.
Ze komen eerst in de voorvorm gelijk daarna in navorm. En dan hebben ze die vorm..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, bedankt, +1 trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chekerz