Wordt je van space cake net zo high als dat je wiet zou roken?

Mijn dochter vraagt of ze een keer space cake mag maken.Zelf ben ik er niet zo thuis in, hebben jullie een antwoord en misschien wel het recept?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
41.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjemig de pemig....mijn dochter baks tosti's ; lijkt me wel zo prettig eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 April opwarmertje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn toch dingen die ouders horen te verbieden! Of ben ik de weg kwijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor een dood serieuze vraag, en zeker geen 1 april gra. Ik zit de hele dag tussen de pubers in hun en je moet eens weten hoeveel er van hen gewoon "stoned"in de klas zitten. ( erger nog als ik sommige verhalen tussen de kids mag gelovern die ik opvang)
Ik heb liever dat mijn dochter dan gewoon thuis experimenteert met toezicht als stiekem achter het schoolgebouw of tijdens het uitgaan. Bovendien vind ik het wijs en een compliment dat ze het eerst nog even komt vragen, verder heeft ze de leeftijd dat ik het niet meer kan verbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je tussen pubers zit die stoned in de klas zit, wil toch niet zeggen dat je het recept voor space cake moet gaat zoeken voor je dochter.
En het was pas écht wijs als ze er geen zou willen.
Dat was een complimentje waard geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een schoolwissel overwogen.....oh nee, wacht, dat HEB ik ook gedaan.
Nou ook nog effe gezellig thuis leren drinken en roken, komt helemaal goed. Sexuele voorlichting al achter de rug ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgendekeer een xtc pil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed dat je het gewoon wilt zien wat ze doet! deel lekker in de ervaring, dan haal je het verbod er af, en gaat het gezond verstand er tenminste in!!! Goede keuze hoor. prima. zolang ze ook weet wanneer ze nee moet zeggen. DAT is pas belangrijk. GEEN harddope was de regel van mijn ouders, en daar kon ik me prima aan houden. Met mate softdrugs, net zoals je zorgvuldig omgaat met alcohol en medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij een gevalletje voor jeugdzorg, dit soort mensen zouden geen kinderen mogen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud is je dochter? anders kan ik natuurlijk niet zeggen wat 't beste is :) Eerst een beetje inzicht krijgen in de situatie. 2 vragen dus. Wat voor vrienden heeft ze? Hoe denk je dus over ze? En vraag 2: Hoe oud is ze?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een persoonlijke ervaring, bij de reacties dus: de enige keer dat ik een echt afschuwelijke ervaring heb gehad met wiet/hash, was met zelfgebakken spacecake. Omdat je het effect niet direct voelt, is het heel moeilijk doseren. Tegen de tijd dat je voelt dat het wat te veel is, is het veel te laat. Je kunt dan alleen nog wachten terwijl het effect eerst nog naarder wordt en dan maar langzaam afzwakt. Wat er zo naar aan was: ik heb de hele nacht wakker gelegen met hartkloppingen, in de greep van een ondefinieerbare maar grote angst. Zo heftig, dat ik de volgende dag niet in staat was om naar mijn werk te gaan, terwijl ik normaal een "'s avonds een vent (vrouw), 's ochtends een vent (vrouw)" type ben. Het wonderlijke was dat de volgende ochtend bleek dat mijn man precies dezelfde ervaring had gehad. Maar we waren allebei te opgesloten in onze paranoïde wereld om het van elkaar te merken, terwijl we samen in bed lagen. Voor mij: eens maar nooit weer. Een joint kun je tenminste gewoon uitmaken als het niet lekker meer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dergelijke ervaring heb ik ook twee keer gehad SuzyQ, maar 1 keer was dat bij spacecake en de andere keer bij een joint. Toen ben ik uiteraard helemaal gestopt.

Het beste antwoord

Bij een overdosis aan THC kan je in een bad trip geraken, waarin je de realiteit niet meer kan onderscheiden van denkbeelden.
Dit wordt versterkt door het feit dat de effecten van spacecake even op zich laten wachten (dit varieert van twintig minuten tot zo'n 2 uur). Vooral mensen die het de eerste keer proberen eten al snel te veel omdat er niets lijkt te gebeuren.

Ik raad je dochter dus aan om voorzichtig te doen en eerst een paar keer stukjes te proeven om te kijken hoe ze erop reageert. Nog beter zou het zijn als ze het zou nuttigen met iemand die er al veel ervaring mee heeft.

Hier volgt een receptje. In deze spacecake gaat 8 gram wiet, dat kost bij een coffeeshop 40 euro. Geen goedkoop grapje dus. Maar een onervaren persoon kan hier wel 16 keer het effect goed van gaan voelen (voor mensen die het voor de eerste keer doen is een half gram ongeveer al genoeg).

Ingredienten voor de spacecake:
- 200 gram bloem
- 200 gram zachte boter
- 8 gram wiet (geen 1 persoons cake dus)
- 3 eieren
- 1 Zakje bakpoeder
- 1 Zakje vanillesuiker
- Snufje zout
- Klein scheutje melk

Verkruimel de wiet en haal de grote blaadjes en alle takken eruit.
Meng alle ingredienten door elkaar met een electrische mixer. Als laatste de wiet toevoegen,
Goed op kloppen tot het een luchtig mengsel is.

Spacecake massa in een ingevette cakevorm gieten en 1 uur op 180 graden in de oven.
Cake laten afkoelen dan pas kan je hem mooi uit de vorm halen, en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou mijn kinderen niet willens en wetens drugs laten gebruiken. Sterker nog ik vindt het onverstandig en onverantwoord. Maar je kunt dat spul vaak kopen in de koffieshop. Dan weet je in ieder geval dat je goed spul hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wiet uit de koffieshop kan ook rotzooi bevatten. Bestrijdingsmiddelen bijvoorbeeld. Dit wordt niet gecontroleerd, dus die mogelijkheid bestaat. Als je rare effecten krijgt na het eten van de cake met wiet, zoals tintelende vingers of vlekjes zien, dan weet je gewoon dat er rotzooi op zat.... Toch is kopen in de shop beter dan kopen van zomaar iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de min is niet van mij overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus je weet nooit wat voor spul je koopt....
kwestie van uitproberen????
Met alle gevolgen van dien?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dan doen ze het stiekem he
ja je wordt net zo high als je wiet zou roken. Geen verschil. Alleen je kan misschien hallucinaties zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe weet je dat? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigen ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigen ervaring!
Ik zou het niemand aanraden.
Met roken kan je nog doseren en even stoppen als je niet lekker wordt,maar die cake zit gewoon in je lijf en wanneer je daar lekker van gegeten hebt merk je in het begin nog niet veel.Wanneer je vervolgens toch ziek wordt,dan is het gewoon een kwestie van uitzitten totdat het is uitgewerkt en dat is geen pretje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkzame stoffen zijn in beide gevallen (vrijwel) hetzelfde, maar de uitwerking is wel anders.

Tussen roken en eten zit echter een wereld van verschil, als je spacecake eet kan het zijn dat je denkt dat er iets mislukt is of dat de cake zijn uitwerking mist om de een of andere reden. Dit komt omdat de werkzame stof bij eten pas in je bloed opgenomen wordt via de maag.

Het kan voorkomen dat je dan meer gaat eten omdat je denkt dat het (vrijwel) niet werkt.

Tegen de tijd dat de eerste cake je maag bereikt en je door begint te krijgen dat het wel werkte is er al meer onderweg in het hierboven omschreven geval.

Dit kan ertoe leiden dat je veel meer THC en dergelijke binnenkrijgt dan je aanvankelijk van plan was.

Mits je het om te beginnen bij weinig (bijvoorbeeld een stukje) houdt is er dus niet zoveel aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je word niet net zo high, maar je word zelf hoger/higher door een space cake.

Recept:
Ga naar de dichtstbijzijnde spaceshuttle, neem een cake mee en ga naar de ruimte. Daar aangekomen de cake nuttigen en u zult merken dat u gaat zweven. Als de spaceshuttle de aarde weer bereikt verdwijnt dit effect.

Ik raad dit niet aan omdat dit nogal prijzig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt even stoned van cake als van roken. De cake is gezonder.

Echter, het doseren is lastiger, en je moet meer geduld hebben om het effect af te wachten.

Je doet de wiet in de cake, maar weet vervolgens niet exact hoeveel er in een plak zit.

Dus, snij een plak af, halveer die, en eet m op. Wacht vervolgens minimaal 45 minuten om het effect te beoordelen. Eet NIET MEER van die cake. Koop of bak een tweede neutrale, want zodra je effect van die wiet hebt, lijkt het niet meer zo erg om de rest op te eten... zo van ach dat kan wel.

NIET doen. Gewoon aan de neutrale cake gaan en genieten van het eerste wiet effect.

Dat is het belangrijkste, dat je in de gaten houdt hoeveel je binnenkrijgt. pas na twee uur kun je de volgende plak nemen als je meer wilt.

De werking begint variabel tussen 20 minuten en ongeveer een uur.

Hou brood, of een mars of zo bij de hand voor als je je niet lekker gaat voelen en je wil het effect verminderen. Zoete thee is ook goed, maar meestal wil je eten. Vandaar het gevaar van het niet opruimen van de wietcake!

veel plezier gewenst. Enneh, alleen op vrijfdagavond en zaterdag. Dan hou je jezelf het beste in de hand als je het verder niet toe staat. Dan kun je tenminste weer studeren op maandag!

Toegevoegd na 20 minuten:
* Wat je hoe dan ook het beste kunt doen, is een prettige atmosfeer scheppen. Een wiet belevenis is best te sturen, dus ga niet zitten focussen op bang zijn, maar ga lekker swingen, of een spelletje doen! *

Toegevoegd na 20 minuten:
Werking van wiet: het versterkt de gevoelens die er zijn. Dus als je daar even over nadenkt, weet je dat eventuele ondergrondse gevoelens ook makkelijker naar boven kunnen komen. Maar zolang je beseft dat je zelf kunt sturen, gaat het eigenlijk niet zo snel fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind die neutrale cake erbij een goede tip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden de minners even willen vertellen waarom ik een min verdien? Er staat niks bij wat niet waar is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan die andere weglaten wordt het ook heel gezellig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden allemaal minnen uitgedeeld bij veel antwoorden hier. De minkukel is weer actief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O!...
Als je wiet eet dan werkt het over het algemeen sterker dan wanneer je het rookt. De effecten duren ook langer. Sommige mensen kunnen van spacecake gaan trippen. Het voordeel van spacecake is dat het niet zoals wiet roken schadelijk is voor je longen. Het nadeel is dat het veel langer duurt voordat je effect merkt. Er zit aardig wat tijd tussen het eten en het merken van de eerste effecten. Daardoor is het risico dat je teveel binnen krijgt vrij groot. Mensen zijn snel geneigd nog een plakje te nemen, omdat ze denken dat het niet sterk genoeg is. Als je teveel binnen krijgt kun je misselijk worden of duizelig of angstig. Er kunnen dus ook wel nadelen aan spacecake zitten. Je kunt boter smelten en de hasj of wiet vermengen met de boter. Als je met die boter een cake bakt (verder gewoon volgens recept) dan is de wiet of hasj goed over de cake verdeeld en heb je niet in het ene plakje veel meer werkzame stof dan in het andere. Ik zou de cake maken met 3-5 gram hasj of wiet (dat is wel vrij veel, maar dan heb je aan één plak genoeg). Zet de cake weg als je een plak hebt genomen, zodat je niet in de verleiding komt meer te nemen als je bijvoorbeeld een vreetkick krijgt.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe oud je dochter is. Is ze een jaar of 16-17 en heb je het idee dat ze goed weet wat ze doet, dan vind ik het een ander verhaal dan wanneer ze bijvoorbeeld 14 is en nog erg beïnvloedbaar.

Het wordt een lang verhaal, dus ik zal een link toevoegen. Als je spacecake intypt bij vraag en antwoord dan vind je nog veel meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wordt er net zo high van , maar er is 1 essentieel verschil : op het moment dat je de cake gegeten hebt is er geen dosering meer mogelijk, bij roken krijg je bij elke inhalatie iets binnen en het effect ervan is duidelijk te merken. Maar roken is natuurlijk niet zo gezond als eten, dus...begin met een kwart cake, na haltf uur nog een kwart en wacht dan even af hoe het valt. Helemaal meisjes kunnen de schrik van hun leven krijgen als het gevoel van de werking van THC hun overvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een veel eenvoudiger methode is het verkruimelen van hash en door yoghurt met muesli roeren.
Overigen met alle hierboven genoemde aandachtspunten:
- werking treedt later op dan bij roken
- doseren is lastiger
- kans op hallucinaties (tot ongeveer een half jaar later)

Ik herinner mij dat ik door het bos fietste en soms opeens met mijn hoofd op het stuur dook omdat ik dacht dat er staalkabels over het fietspad waren gespannen.