Als je een sinaasappel perst gaan er dan vitaminen verloren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
tinus1969
9 jaar geleden
Niet of nauwelijks.
Ritsuka
9 jaar geleden
Na het persen wel snel, de vitamine C verdampt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die kun je dan dus inademen xD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sinaasappelen best niet persen, het wordt een suikerdrankje vergelijkbaar met een gesuikerde frisdrank. Een sinaasappel kan je best eten, zodat je het vlees en een deel van het witte vlies mee naar binnen werkt. Hierdoor worden het trage suikers wat veel gezonder is. Ook neem je stoffen mee binnen die de suikers op een veilige manier door je lichaam laat opnemen.
Alle fruitsappen kan je vergelijken met frisdrank,, en niet gezond, zeker in grote hoeveelheden.
Als je graag veel vitaminen C opneemt, eet dan broccoli of zeker goji-bessen.
Ritsuka
9 jaar geleden
met zelf persen neem je ook het pulp mee, dus dan valt het wel mee.

Antwoorden (1)

Bij het persen van sinaasappelen gaan er altijd vitamines verloren. Bij een plastieken pers heb je minder vitaminen verlies dan bij een metalen pers. Dit omdat de vitamine oxideert bij een metalen pers en op die manier verloren gaat. Uiteraard verlies je niet alle vitaminen door het persen van fruit.

Wanneer vers geperst sap lang blijft staan, ga je nog eens vitaminen verliezen door de blootstelling aan lucht. Hoe langer je wacht met het opdrinken, hoe meer verlies je hebt. Het is moeilijk om hier een tijd op te plakken. Het beste wat je kan doen is het fruit persen net voordat je het opdrinkt.