Kan het kwaad ontdooid brood opnieuw in te vriezen?

Mijn vriezer heeft het begeven en toen ik er achter kwam was alles al ontdooid inclusief de lekkere broodjes voor Pasen die ik al ingeslagen had. Kan ik deze opnieuw invriezen om ze toch met Pasen nog redelijk 'vers' te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
39.2K

Het beste antwoord

Ja hoor.
Uit de vriezer behandel je ze dan als van die voorgebakken broodjes: Eventjes in de oven, ruikt lekker, smaakt goed.

Laat je niet gek maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ze krijgen er wel een tik van.Ik denk dat je ze inderdaad het best weer kan invriezen en overmorgen één controleren of ze paaswaardig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met die tik bedoel ik,dat ze extra uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fruit, brood en sommige groenten kunnen na ontdooien wel opnieuw bevroren worden. Deze
voedingsmiddelen zullen nadien nog steeds veilig zijn, maar het uitzicht, de smaak en textuur
kunnen gewijzigd zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ;-))Je kunt ontdooid brood gewoon weer invriezen. Meerdere keren zelfs. maar raad je dit niet aan! Hierbij moet je wel in ogenschouw nemen dat het brood steeds meer uitdroogd en uiteindelijk qua smaak niet meer te eten is.
Lijkt mij in jouw defecte vriezergeval beter om bij je buren of kennisen het paasbrood even te bewaren in vriesstand. Het ontdooide en opnieuw ingevroren brood wordt er zeker niet lekkerder op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dingen die eenmaal zijn ontdooit mag je nooit opnieuw invriezen. Teveel kans op bacteriën in het eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brood dat is ontdooid, kunt u beter niet meer invriezen. Kwaad kan het niet, maar de kwaliteit loopt wel snel terug en de veroudering treedt eerder in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel, maar je hebt kans dat ze droger zijn dan normaal. Dus minder lekker..

Je kan er altijd nog toast van maken! (en evt. eerst even lekker insmeren met knoflook/kruidenolie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwah, kan niet echt kwaad
maar het is niet aan te bevelen
de smaak wordt minder
dat ontdekte ik nadat ik ca. 10 uur de diep-vriezer ontdooit had om schoon te maken
en inderdaad de teruggelegde spullen aan smaak hadden ingeboet.
dus: probeer het, je proeft het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat je dat ontdooide gerecht opnieuw invriest, dan bevries je een veel groter aantal bacteriën dan de eerste keer.
En bij de tweede ontdooicyclus beginnen die met z’n allen ook weer te vermenigvuldigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze zonder gevaar voor je gezondheid opnieuw invriezen. Dat de smaak achteruit gaat hangt af van de tijd dat ze ontdooit zijn geweest, maar de kans daarop is niet zo groot. Je weet niet hoe de smaak zou zijn geweest als ze niet ontdooid zouden zijn geweest.