Waarom steken sommige mensen hun tong uit als ze een hap eten nemen?

Ik vind het er niet uitzien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

Misschien om ruimte te maken voor het voedsel? Zo'n tong zit fllink in de weg namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou ermee te maken kunnen hebben dat die mensen flesvoeding hebben gehad als baby. Baby's met flesvoeding hebben de neiging om - in ieder geval met het drinken - hun tong onder de fles of de beker te leggen. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit ook met eten gebeurt en dat je deze gewoonte ook niet snel meer afleert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lag ook aan de fles maar steek mijn tong niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe je goed : ) Het is wel een bekend fenomeen in de logopedie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga vanavond aan tafel eens kijken bij mijn drie fles kinderen :) het is me nog nooit opgevallen.
is een manier van het jezelf hebben aangeleerd hoe je eet. Net zoals veel mensen hun tong uitsteken en tegen hun glas drukken als ze drinken.