welke zijn de goedkoper soorten vis? is het waar dat nederland goedkoper is dan belgie voor vis ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De goedkoopste vis per kilo is de alaskakoolvis. Deze wordt gebruikt voor vissticks, kibbeling en diepgevroren onbewerkt als koolvis verkocht in de supermarkt. De vis wordt op grote schaal op zee gevangen. Ik kan geen reden bedenken waarom er prijsverschil zou zitten tussen de Nederlandse en Belgische markt aangezien de vangst en verwerking niet lokaal gebeurt. Het TV programma keuringsdienst van waarde heeft een aflevering aan deze vis gewijd.