hoe meet een espressomachine de hoeveelheid koffie?

Hoe kan een volautomatische koffiemachine de hoeveelheid koffie bepalen die gemalen wordt voor een kopje espresso?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet.
Het malen (en dus doseren) van de koffie is op tijd gestuurd.
Dit is uiteraard wel vanuit de fabriek precies ingesteld om een goede hoeveelheid koffie en dus sterkte te krijgen.
(test maar eens zonder bonen in het reservoir)
Utrecht
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Als bij mij de bonen tijdens het malen op raken, zegt hij dat ik bonen moet toevoegen en zet hij geen koffie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is wel wat ik dacht, maar misschien was er een optische meting.