Is er suiker verwerkt in zoetstof?

zoals in natrena en stevia zoetstofjes bij koffie/thee

9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
nee, want anders had je er niets aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, als je naar zoetjes kijkt is dat een heel mooi voorbeeld, mijn scheikunde leraar tevens biologie leraar vertelde mij ooit dat zoetjes eigenlijk helemaal niet zoet zijn maar zout, maar je hersenen registreren "zoetjes" als zoet terwijl ze ontzettend zout zijn.

Het beste antwoord

Nee, Er zijn 2 soorten zoetstoffen:

Polyolen zijn natuuridentieke zoetstoffen. Ze komen ook in de natuur voor. Een voorbeeld daarvan is xylitol, dat soms in kauwgom zit.
Intensieve zoetstoffen zijn 50 tot 500 keer zoeter dan suiker en leveren geen of nauwelijks calorieën. De meeste intensieve zoetstoffen zijn synthetisch gemaakt, dus in de fabriek.