Is het ongezond om 3 bananen per dag te eten?

Ik eet het door m'n havermout, door groene smoothies voor de smaak, door gezonde cakejes en gewoon los! Ik ben zo gek op bananen dat ik er meestal wel drie per dag eet.. Is dit ongezond?

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, ik eet ook gewoon nog anders fruit! Appels, druiven, kaki, blauwe bessen etc. Ook met mijn groente inname zit het wel goed (ongeveer 400 gram per dag).

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, ik heb ook geen problemen met mijn gewicht ofzo.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Een 3-tal bananen per dag lijkt mij geen probleem.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom niet?
Niets mis mee. Je krijgt een fatsoenlijke hoeveelheid ruwe vezels, kalium en tweëeneenhalve keer zoveel vitamne C als in een appel ( 10 mg/ mg appel), ook meer calcium en minde natrium dan in een appel ( waar altijd van gezegd wordt dat die gezond zijn). Banaan is kortom een prima vrucht. Info van de Voedingstabel Voorlichtingsbureau voor de voeding.

Toegevoegd na 2 minuten:
In die appel dus 4 mg vit. Cen in de banaan 10 ( per 100 gram vrucht).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet ongezond. Maar bananen kunnen ook verstoppend werken. Maar als je daar geen last van hebt, zou ik zeggen: gewoon doen!