Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter: Groenten met bouillon of zout koken?

Dus waar zit minder zout in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ligt eraan wat je onder bouillon verstaat. Maak je die zelf dan heb je het zoutgehalte helemaal zelf in de hand. Bouillon kan je groente extra smaak geven. Bij venkel en bleekselderij vind ik het altijd wel lekker, bijvoorbeeld. Bij blokjes of poeder kun je spelen met de hoeveelheid. Te zout is nooit lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, volgens mij kan het best in sommige groenten.
Ga het nu in ieder geval proberen.

Andere antwoorden (1)

In bouillon zit minder zout, dat kan ook niet anders want zout is alleen maar zout.

Maar omdat de meesten bouillonblokjes gebruiken, ben je snel geneigd het zouter te maken dan nodig. Dus ik zou zeggen, gebruik een klein beetje zout dan proef je de groenten nog. Als je steeds minder zout gebruikt ga je daar aan wennen trouwens.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook potjes met bouillon poeder, dus dan kan je zelf de hoeveelheid bepalen.
Lijkt me lekker om sommige groenten met een toevoeging van kruiden te koken.
Hierbij denk ik dan aan: boontjes, bloemkool.
Sommige groenten hebben natuurlijk hun specifieke kruiden nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je versteld staat van het percentage zout in bouillon. Er zitten bovendien meestal ook smaakversterkers in en het is niet heel gezond om in grote mate binnen te krijgen. En dat gaat toch al snel, want die zitten in bijna alle hartige kant-en-klaar dingen, zoals leverpastei, soep uit een zakje, chips, allerlei maaltijdmixen, ham, enzovoort. Tenzij je het van de biowinkel hebt.
paulus811
12 jaar geleden
Zout uit de biowinkel is net zo ongezond als dat van de plus. Vaak worden we met bio gewoon gefopt. Zo zitten er in bio eieren meer schadelijke stoffen dan in eieren uit een legbatterij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding