Een dag niet eten: erg?

Zo nu en dan heb ik een hele dag geen behoefte aan eten, geestelijk en fysiek niet. Dit is vrij zeldzaam (ongeveer eens per jaar, ook niet met regelmaat). Ik heb er geen (voor mij merkbare) last van. Maar wat zijn de risico's?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Kan geed kwaad zo'n dag.
Wel wat drinken hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Zolang je blijft drinken kan het geen kwaard. Is soms wel eens goed voor je lichaam, zo'n rustdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor is niet erg... Heel gezond zelfs... Geen risico´s als je volwassen bent en gezond van gewicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zeer regelmatig een hele dag niet eet, is je BMI misschien wel belangrijk, maar als het maar 1 keer per jaar is, hoef je je geen zorgen te maken dat je daardoor te mager wordt.
Zolang je voldoende drinkt kan het totaal geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luisteren naar ons lichaam wordt nog steeds veel te weinig gedaan, ons lichaam geeft telkens weer signalen die we vaak helaas niet verstaan of verkeerd begrijpen.
Een dag of langer niet eten is geen enkel probleem, wel zou je suikerspiegel te laag kunnen komen waardoor je duizelig zou kunnen worden, of een flauw, wee gevoel.
Ook al zou je een week niet eten, dan zal je zien, dat je lichaam zich hieraan zeer snel aanpast, duurt dit nog langer dan gaat je gevoel van honger zelfs helemaal weg, maar aanvankelijk blijf je, je prima voelen.
Zo ver moet je natuurlijk nooit gaan, maar een dagje niet eten, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja MarieAnne, het is soms maar een klein stapje.
Ooit heb ik dat stapje gemaakt, ben ooit in hongerstaking gegaan, de eerste week was vreselijk, de tweede erg, daarna was er niets meer, toen mijn doel waar ik het voor deed bereikt was, duurde het nog een hele tijd voordat alles weer normaal was.
Natuurlijk zit het niet in de menselijke aard, want die wil alleen maar overleven, maar dit kan totaal overheerst worden door dwangmatige handelingen/gedachten.
Eet wanneer je lichaam er om vraagt, niet omdat men bepaald dat het etenstijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan echt geen kwaad hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem, zolang je maar af en toe iets te drinken neemt. Beter geen koffie of alcohol, als je dit wel drinkt kan je er beter een glas water bij nemen.
Kruidenthee is ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook niet zoveel behoefte aan steeds eten en ik eet meestal alleen 's avonds. Het is een kwestie van wennen. Leeuwen eten soms een week niet. Dan krijgen ze honger en gaan op jacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet. Ik heb wel eens een wetenschappelijk onderzoek gelezen waaruit bleek dat dat niet ongezond was. Heb jij ander onderzoek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, jammer. Ik ga liever op wetenschappelijk onderzoek af dan op verhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw is huisarts. Ze ziet geen bezwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, graag een wetenschappelijke site met onderzoeksgegevens. Dit zijn populaire napraatsites.
Het is al bekend dat als je niet vaak genoeg eet je lichaam overgaat op ‘uithonger toestand’. De meeste mensen schrijven dit toe aan anorexia. Maar dit effect kan ook gelden voor mensen met overgewicht. Een simpel voorbeeld van dit effect zou omschreven kunnen worden als volgt. Je eet een hele dag niks, en ’s avonds eet je een flinke bak ijs leeg. Die bak met ijs zal zich rechtstreeks richting je buik en heupen verplaatsen omdat je lichaam niet weet wanneer het weer voedsel krijgt. Uiteindelijk zal dit de werking van stofwisseling vertragen. Het is dus mogelijk om elke dag een minimaal aantal calorieën te eten en toch aan te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen risico's.
Helemaal niet erg.
En al helemaal niet als het maar eens per jaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor! Is niet erg, juist gezond. Geen enkel risico's..
Je maag moet ook eenskeer hebben..
Niks mis mee hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan niet echt veel kwaad.
gewoon een dagje 'vasten'. is niet eens slecht.
drink wel voldoende die dag.