Als je bedoelt dat je ze niet in bevroren staat maar ontdooid bewaart, dan maximaal drie dagen. Beter nog dat je ze de tweede dag verwarmt en consumeert.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hallo ik heb gister de diepvries maaltijd van aviko gehaalt, was nog bevrover en tot nu ligt ie 1 dag in de koelkast,dus niet in de vriezer
Amadea
9 jaar geleden
Dan kun je die dus uiterlijk zaterdag eten zonder kans te lopen op buikloop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat ligt aan de datum.
Het is woensdag, is inmiddels ontdooid, dan zou ik het uiterlijk vrijdag nog eten.
Amadea
9 jaar geleden
Die datum kan mei 2016 zijn. Maar dat geldt alleen als je de maaltijd in de diepvries bewaart.
Striko schrijft dat ie nog bevroren was toen hij de maaltijd in de koelkast deed, dus de toestand van ontdooid zijn zal nog niet heel lang geleden begonnen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat denk ik ook amadea
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea : "hoelang blijven diepvries maaltijden goed in de koelkast?" Dit was de informatie... dat @Striko na 36 minuten aanvullende informatie geeft, dat was dus niet bekend toen jij en ik antwoorden en reageerden!
Behalve je laatste reactie en deze van mij, wisten wij dit dus niet.
Wel even bij de feiten blijven, Amadea, anders is het eind zoek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Striko : Volgende keer graag eerder [deze] relevante informatie geven, daar schreef ik dus al over in mijn antwoord.l
Dat is helemaal afhankelijk van de datum die er op staat.

Ik koop ze ook wel eens en meestal vries ik ze in, maar soms gaan ze onderin de koelkast [afhankelijk van drukte]. Kijk welke datum er op staat en net als bij melk [de datum + 2 dagen blijft het goed] blijft een diepvries maaltijd minstens tot die datum goed + een dag.

Anders is het wanneer je de diepvriesmaaltijd eerst ingevroren hebt, dan zou ik het de dag van ontdooien/dezelfde dag eten, er zit dan een 'ingevroren/ontdooi'-proces tussen.

Het punt is dus, bedoel je een nieuw gekochte en in de koelkast gezet of een ontdooide uit de vriezer en bij wijze van spreke vergeten op te eten maaltijd?

Je geeft eigenlijk te weinig informatie om te weten wat je bedoelt :))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De vraag gaat over een diepvriesmaaltijd die niet in de vriezer maar in het koelgedeelte wordt bewaarde dus niet bevroren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron : zowel @Amadea als ik hadden al geantwoord toen VS na 36.minuten de enige informatie gaf. Zie de reactie bij @Amadea's antwoord.
Ik ben daar niet meer op in gegaan, dat is alles.
Je kunt het eigenlijk in de laatste regel van mijn antwoord lezen, "It says it all!"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry: Zie MIJN reactie bij @Amadea's antwoord.
Vanaf het begin van ontdooien tot het consumeren maximum 4 dagen. Dit is afhankelijk van de soort vlees in de maaltijd. Bevat het gerecht Varkensvlees of kip 3 dagen , en met rundvlees 4 dagen. Zit er vis in de maaltijd, 2 dagen. Voor alle zekerheid eerst testen of de maaltijd toch niet zuur of bedorven is .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal staat er ergens op de verpakking wel hoelang een diepvriesmaaltijd in de koelkast nog gebruikt kan worden. 1-3 dagen is normaal.