Hoelang frieten voor bakken met nieuwe aardappelen?

zal dit langer of korter voorbakken dan oude aardappelen of moet je andere temperaturen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Afhankelijk van de periode in het jaar zullen de frietjes minder of meer bruin afbakken. In het begin van het seizoen (+/- augustus) bevatten de nieuwe aardappelen veel zetmeel en weinig suiker. Hierdoor zullen ze dus lichter van kleur zijn. Naarmate het seizoen vordert, wordt het zetmeel in de aardappel omgezet in suiker en bakken de frieten donkerder af. In het najaar zijn de aardappelen op hun best, althans als je er frietjes van wil bakken.”Het ligt aan de seizoenen, met heel neuwe aardappels, meer vocht, iets langer voorbakken. Afbakken, dezelfde tijd als altijd op 175 C