Hoe groot kan een komkommer worden?

Ik heb pas komkommerplantjes geplant in mijn kas, nu zou ik graag willen weten hoe groot ze moeten zijn voordat je ze wil oogsten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

De komkommerplant kan wel twee tot drie meter groot (lang als kruipplant) worden. Bij komkommertelers wordt de plant opgebonden, ahw. als klimplant. Komkommers oogsten doe je als ze zo'n 4 a 5 cm in doorsnee zijn. Om komkommers te kunnen oogsten moet je er wel voor zorgen dat de vrouwelijke bloemen bestoven worden.
jc54