is een inductiekookplaat slecht voor je gezondheid?

je hoort en leest steeds meer verhalen dat de inductie gevaarlijk is dit i.v.m. bestralingen etc. Wie weet in hoeverre dit klopt? Dit verhaal kende ik al wel over de magnetron maar nu ook over de inductie?
Moet ik nu naar de winkel rennen voor een gasfornuis of is het nog niet zo erg ;)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Net zoals elk elektrisch apparaat geeft ook de inductiekookplaat straling af maar deze is net zoals bij de magnetron, tv, computerscherm etc. te verwaarlozen, dus niet schadelijk voor de gezondheid.

Een inductiekookplaat werkt met magnetisme. Magnetisme is overal om ons heen en de wereld zou niet werken zonder deze natuurlijke kracht. Mensen vertellen graag horrorverhalen over 'nieuwe' technologie, en hoewel inductie zeker niet nieuw is (uitgevonden in 1880) is het koken op inductie pas recent populair geworden. Het is niet voor iedereen duidelijk hoe inductie werkt, en dat is een goede voedingsbodem voor horrorverhalen. Inductie is niet gevaarlijk en inductiekoken is juist een zeer veilige, efficiente manier van koken. Als je wilt weten hoe inductiekoken werkt kijk dan eens bij de website die ik als bron opgeef.

Bronnen:
http://www.plezierindekeuken.nl/inductie-o...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100