ik ben op zoek naar de naam van een soort snoep, wie weet hoe het heet?

het was altijd bij de kruidvat en andere drogisterijen te koop in de schepbakken. het is een soort van zachte winegum met een poeder(suiker?) laagje erop, maar het was geen turks fruit en het kwam vaak voor in figuurtjes en dat waren meestal poppetjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je misschien tumtummetjes? http://www.hetzoethoudertje.nl/schepsnoep-tumtum-p-105.html
bamibal
9 jaar geleden
Daar zit geen poedersuiker op, maar gewone kristalsuiker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, het is geen tumtum!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@bamibal De vraagsteller beweert in zijn/haar vraag volgens mij niet dat er een laagje poedersuiker op zit, maar dat er een poederlaagje op zit, waarvan hij/zij het idee heeft dat dit suiker kan zijn. Zo interpreteer ik het althans de wijze waarop het geformuleerd is
Ik zou het laagje dat te zien is op de foto ook omschrijven als poeder, wanneer ik niet zeker zou weten of het suiker is. Eerst maar eens een reactie van de vraagsteller afwachten. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ahh, duidelijk. :-p

Het beste antwoord

Klinkt als jelly babies uit Engeland, bijvoorbeeld van het merk Bassett.