Hoe komt het dat een dier wel weet welke planten hij niet kan eten?

En eet mijn neefje van 1,5 zomaar een halve (giftige) cactus op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! zit in de familie;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha de prul! Hij zat nog smakelijk te kauwen ook hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stekels niet, er zaten er maar enkele op hoor!
Het was ook maar een stukkie;-)

Het beste antwoord

Er wordt vaak gedacht dat dieren gevoeliger zijn voor giftige planten dan mensen.

Dat is niet waar: dieren zijn er over het algemeen juist minder gevoelig voor. Als een plant niet giftig is voor dieren, betekent dat dus niet automatisch dat deze ook niet giftig is voor mensen....

Gaat 't trouwens weer een beetje met dat kleine kereltje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk luisteren jonge dieren beter naar hun ouders, als dat onze kinderen dat doen.
Of heeft het toch met instinct te maken? Denk het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dier eet wat hij gewend is en zoekt niet zo zeer naar allemaal andere spulletjes om te eten... En daarbij is een dier intuïtiever dan een mens in het eten van zaken die hij niet kent... Een dier staat toch dichter bij de natuur dan een mens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren hebben denk ik een scherpe neus qua reuk ze kunnen ruiken wat wel en niet eetbaar is. KInderen stoppen alles in hun mond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk instinct van het dier