Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn warmen maaltijden slecht in de ochten als ontbijt? zo ja, waarom dan?

Ik heb nooit behoefte aan een normale boterham met kaas e.t.c. Ik heb liever macaroni uit de magnetron of lasange. ik hoor wel eens af en toe dat zulke maaltijden in de ochtend 'scheinbaar' zwaar op de maag liggen, maar daar heb ik nooit last van. zijn zulken maaltijden daadwerkelijk slecht voor je in de ochtend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
689

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee hoor, dat maakt helemaal niks uit. Eet wat jij lekker vind, als het voor jou goed valt, je vind het lekker en het levert genoeg energie, gewoon doen hoor.
Een bak havermout is ook warm, een Engels ontbijt is ook warm.
Sommige mensen krijgen het niet goed weg, maar als jij honger hebt kun je dit gewoon doen.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Heerlijk ontbijten met een bord zuurkool! Doe ik wel eens als ik nog wat over heb van de bvorige dag! Dan heb ik de hele ochtend geen trek meer. Maar boterhammen vind ik waardeloos en eet ik dus gewoon niet 's ochtends!
Ritsuka
9 jaar geleden
Lekker opbakken, heerlijk!
Nee eigenlijk doe je het heel goed ,Ontbijten als een koning Lunchen als een prins en Dineren als een zwerver .......
Je begint dus je dag met de meest voedende maaltijd
Je hebt dan nog de hele dag om je maaltijd te verbranden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Liever macaroni met flink wat groente erin dan een boterham met kaas.

Qua voedzaamheid en vitamines heb je er meer aan.

Het enige waar je op moet letten is dat je niet teveel eet en dus aankomt, omdat je ontbijt een stuk calorierijker is dan een boterham.

Als je wat minder opschept met avondeten is dat al opgelost, maar als je flink lichamelijk actief bent overdag eventueel met nog wat sporten erbij maakt het al niks meer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
het vult wel een stuk beter, dus vaak eet je automatisch al minder
Nee, zolang je zorgt dat er genoeg calorieën, vitamines en mineralen in je ontbijt zitten, is een warm ontbijt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding