Fruit direct na de warme maaltijd is heel slecht,toch doen miljoenen het ,Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is daar in hemelsnaam slecht aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb met gisten te maken Het gaat niet samen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm. Gisten komt door gist. Fruit kan prima gisten, maar alleen met toegevoegde gist, toch? (Ik zit net aan een lekker glaasje wijn).
Wij serveren vaak aardbeitjes met roomijs en muntblaadjes als toetje, en hebben nog nooit klachten ondervonden/gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat dat alleen op voor herkauwers. Een koe kan dronken worden van een lading appels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis met fruit na het eten. En ook niks mis met een beetje gisten.

Het beste antwoord

Na het eten krijgen veel mensen zin in iets zoets, dat is een van de redenen dat men fruit of vla eet na de avondmaaltijd. Zowel fruit als zuivel na de maaltijd is niet zo goed omdat het gaat gisten en rotten. Voor de voedingsstoffen maakt het niet uit, maar het rottingsproces zorgt voor een onaangenaam gevoel in je darmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat het lekker is en je er niet direct aan sterft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niet verschríkkelijk slecht is, en niemand weet ook dat het slecht is.
Men denkt juist dat het gezond is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er dan zo slecht aan? Of praat je alleen mee met jack380?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat ik met 'men' enkel op anderen doel?
Omdat het gewoon heerlijk is. Na avond maaltijd gewoon wat fruit inproppen. Lekker hoor!
Maar een sigarretje vindt 'k nog lekkerder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet slecht is, je kunt prima fruit eten na de warme maaltijd, want fruit is gezond, ook als desert.

Wie heeft jou die onzin verteld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen vinden het lekker. En er zijn ook mensen die er last van krijgen (gassen door de gisting van het fruit) en die kunnen het dan beter niet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dat slecht is ??
Miljoenen mensen doen het, omdat het lekker is EN gezond. En in elk geval gezonder dan zoete toetjes met allerlei toevoegingen, die minstens zoveel mensen na het eten wegwerken.
Fruit is uitstekend, op elk moment van de dag. Je kunt zelfs hele maaltijden vervangen door fruit (zij het incidenteel) , en als je darmen normaal in orde zijn, is het vrijwel onmogelijk om echt tevéél fruit binnen te krijgen.
Ik ben dus echt heel benieuwd waar je die wijsheid vandaan hebt......het is één van de meest natuurlijke want onbewerkte voedingsmiddelen voor mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die theorie wel eens eerder gehoord, maar het is zéér twijfelachtig of er zelfs maar iets van waarheid in zit.

Daarom doen miljoenen het: omdat ze geen reden hebben om te geloven dat het slecht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het niet slecht is, en het eind van de maaltijd is een handig moment om aan je halve fruithoeveelheid van de dag te komen. beter dan calorieentoetjes en je slaat dus meerdere vliegen in een grote mep dood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Omdat de meeste mensen daar nog nooit van gehoord hebben.
- Omdat de meeste mensen vooral willen eten wat ze fijn vinden ipv zo sterk met de gezondheid bezig te zijn.
- Omdat dit een omstreden onderwerp is, sommigen zeggen dat het slecht is, anderen zeggen dat dat onzin is.