Wie weet of deze kokosolie eetbaar is?

Deze kokosolie heeft mijn moeder voor me gekocht bij een Marokkaans winkeltje en het lijkt pure kokosolie te zijn, maar achterop staat ineens dat het "natural hair conditioner" is, en dat het geschikt is voor massage. Ook heb ik gekeken op de website van merhaba laboratories en er staat niet dat het geschikt is voor koken, terwijl dat wel beschreven staat bij bijv. amandelolie. Als het 100% natural is zoals erop staat dan zou je zeggen dat je er gewoon mee kan koken, maar ik moet zeggen dat ik niet weet of er onderscheid bestaat in types kokosolie. Ik begrijp dat normale natuurlijke producten vaker gebruikt kunnen worden voor cosmetische doeleinden, maar toch vraag ik me af of het niet tóch net iets anders is....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het niet doen... De verwerking van dit product is waarschijnlijk gedaan met machines ... Die niet schoongemaakt worden met foodgrade producten. Er kunnen dus chemicalien achterblijven, en die wil je niet binnen krijgen.
Ritsuka
9 jaar geleden
cyanide is ook 100% natuurlijk..
wat mobie zegt is goed, het is niet van de kwaliteit om te eten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt mobie!

Het beste antwoord

Niet gebruiken om mee te koken!!!

Kokosolie is bij kamertemperatuur in Nederland een vaste stof, het smeltpunt ligt tussen de 27 en 35 graden (afhankelijk van eventuele bewerkingen). Als je het 100% puur koopt in Nederland moet het dus een vaste witte stof zijn.

In Nederland is kokosolie eigenlijk geen goede naam; kokosvet zou beter zijn. Maar aangezien de temperatuur in de landen waar het gewonnen wordt hoger is en het daar wel vloeibaar is heet het olie.

Als je het in Nederland in vloeibare vorm koopt zitten er andere stoffen bij in. Zolang je niet weet welke dit zijn moet je het niet voor consumptie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! ik ga het inderdaad toch gewoon gebruiken voor mn haar en haal de culinaire variant wel bij de tuinen. Topper!

Andere antwoorden (1)

Als het gewoon 100% natuurlijk is kun je er prima mee koken. Natuurlijke Kokosnootolie heeft heel veel doeleinden. zo kun je er bruisballen voor in bad mee maken, je make-up verwijderen en als haarmasker gebruiken maar ook gebruiken als vervanger van boter tijdens het koken of gewoon op je broodje.
Als deze er toch niet geschikt voor is verkopen ze bij de meeste Toko's en bij de tuinen ook kokosnootolie. die bij de tuinen is wel een heel stuk duurder dan die van de Toko. In sommige supermarkten verkopen ze het ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top! bedankt! Ga ik daar even naartoe. Wilde lekkere bounty maken maar dat ga ik voor de zekerheid toch maar niet doen met deze. Het werkt overigens wel echt heel goed als conditioner ( heb t net geprobeerd!)