ik probeer gezond te eten eet in de ochtend havermout in de middag gewoon 3 boterhammenmet stukjefruit avond eetik gewoon mee om 22 uur honger wat nu?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer ook eens tussendoortjes te eten! Je lichaam heeft de hele dag door energie nodig! Probeer eens uit te rekenen hoeveel energie (kcal) je lichaam daadwerkelijk nodig heeft op een dag. Eet je genoeg maar heb je nog steeds honger? Probeer dan eens producten te eten die veel vezels bevatten (zoals groente, fruit en volkorenproducten), hierdoor houdt je langer een vol gevoel. Vezels zijn daarnaast ook heel gezond! Drink wel genoeg water in combinatie met vezels. Toegevoegd na 1 minuut: Een handige site is https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/. Hiermee krijg je persoonlijk advies nadat je hebt ingevuld wat je de hele dag hebt gegeten!

Dan geeft je lichaam aan dat de hoeveelheid die je eet niet genoeg is voor je activiteiten. Vul wat je eet eens in in een calculator (Fatsecret app is een goede). Dan kun je kijken hoe je zit met kcal en koolhydraten, eiwitten en vetten. En dan kun je uitproberen, iets meer eiwitten is vaak wel een goed idee, dat vult goed. Een bakje kwark in de avond bijvoorbeeld, dan overbrug je de tijd tussen het avondeten en je ontbijt. Anders zit er bijna 12 uur tussen je maaltijden.

Er zijn een paar mogelijkheden/oplossingen: -Geen koolhydraten meer (helpt bij een groep mensen heel goed tegen hongergevoel). -Meer vlees, of iig meer eiwit, zoals ei, melk, of vega-eiwit: Ook meer eiwit helpt tegen hongergevoel. -Steviger ontbijten, of juist 's avonds meer eten (en op andere momenten minder).

Neem in de avond een lekkere warme kop thee of melk dat vult de maag goed,of neem een bakje magere yoghurt met een klein beetje suiker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100